اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

وداع حجاج با مسجدالحرام+عکس و فیلم

حجاج پس از انجام آخرین اعمال حج تمتع، برای خروج از مکه مکرمه، برای آخرین‌بار به مسجدالحرام مشرف شدند. حضور میلیونی حجاج در جوار کعبه، تصاویر زیبایی را رقم زد.

وداع حجاج با مسجدالحرام+عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، طواف وداع یکی از اعمال حج تمتع برای اهل سنت است. امسال هم حجاج اهل سنت در آخرین مرحله از اعمال حج، برای انجام طواف وداع وارد مسجدالحرام شدند و با خدا راز و نیاز کردند. آخرین مرحله اعمال حج برای حجاج شیعه طواف و نماز نساء است.

مسجدالحرام ـ روز گذشته

روز گذشته بسیاری از حجاج که آخرین روز حضور در مکه مکرمه را تجربه می‌کردند، با حسرت و دلتنگی به زیارت خانه خدا مشرف شدند. برخی از حجاج در مطاف راز و نیاز کرده و دست‌ها را به سوی آسمان و روز به کعبه دراز کردند. برخی هم می‌گفتند که از همین لحظه دوباره برای اعمال حج دلتنگ هستیم.

حجاجی که برای آخرین‌بار در طول سفر حج تمتع سال جاری، به مسجدالحرام مشرف شده بودند، با حسرت و دلتنگی با کعبه وداع کردند. امسال حدود 2 میلیون مسلمان از کشورهای مختلف حاجی شدند.

حضور میلیونی حجاج با نژاد و رنگ‌های مختلف در جوار کعبه تصاویر زیبایی را رقم زد که در ادامه تصاویری از طواف وداع و دلتنگی  برخی از حجاج در مسجدالحرام را برای آخرین زیارت کعبه را مشاهده کنید:

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول