کاشت نهال؛ حکم جایگزین حبس در فارس

در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور کاشت نهال توسط محکومان و زندانیان جرایم غیر عمد به عنوان حکم جایگزین حبس در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانهای فارس در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الله مرادی، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس امروز با اعلام این خبر گفت: در این راستا با پیگیری انجام گرفته با نظارت واحدهای اجرای احکام و اداره منابع طبیعی در استان، تعدادی از محکومان جرایم سبک به انجام خدمات عمومی رایگان، مکلف به کاشت نهال در عرصه‌های جنگلی و حاشیه راه‌های استان خواهند شد. وی اظهار داشت: در راستای اقدامات تامینی و تربیتی تدابیری اتخاذ گردیده تا با صدور حکم مراجع قضایی احکام مجرمان محکوم به حبس و جزای نقدی، تبدیل به تولید و کاشت درخت شود. رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اظهار امیدواری کرد: این طرح در تمام شهرستان ها و دیگر ادارات منابع طبیعی و آبخیزداریکشور نیز تسری و اجرایی شود. مرادی گفت: این اقدام علاوه بر نهادینه کردن فرهنگ درختکاری و موضوع حبس‌زدایی و پیشگیری از مشکلات ناشی از گذران دوران محکومیت زندانیان نقش مهمی در حفاظت از منابع طبیعی و عرصه های زیست محیطی دارد. پایان پیام/س
کاشت نهال
08:21 - 12 تیر 1402

2 بازنشر
21 بازدید



1 پاسخ