اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

نهضت پیاده‌روسازی در منطقه یک همدان

مدیر منطقه یک شهرداری همدان از نهضت پیاده‌روسازی در این منطقه خبر داد و گفت: استانداردسازی پیاده‌روها نیز در حال انجام است.

نهضت پیاده‌روسازی در منطقه یک همدان

مرتضی حضرت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از اجرای گسترده عملیات پیاده‌روسازی با بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال در منطقه یک خبر داد و افزود: تسهیل تردد و عبور و مرور، ارتقای سلامت شهروندان، افزایش حاکمیت پیاده‌رو به سواره‌رو از اهداف این طرح است.

وی گفت: به علت فرسودگی ساختار بعضی از پیاده‌روها، شهروندان برای گذر از این معابر با مشکلاتی روبرو هستند و یکی از اهداف مهمی که در پروژه استانداردسازی پیاده‌روها به دنبال آن هستیم افزایش ضریب ایمنی است که همه شهروندان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با بیان اینکه سفر‌های درون‌شهری که به صورت پیاده انجام می‌شوند به دلیل افزایش نقش اجتماعی افراد و افزایش سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: اقداماتی که بتواند باعث ترغیب بیشتر شهروندان به پیاده‌روی شود گامی موثر در ارتقای کیفیت زندگی شهری است.

وی تاکید کرد: شهرداری منطقه یک در سال جاری اقدام به شناسایی معابر مهم و پرتردد شهر همدان که دارای مشکلات پیاده‌رو است کرده تا با ساخت آنها به این امر مهم کمک کند.

حضرت‌زاده پروژه ساخت پیاده‌رو خیابان مهدیه به متراژ ۷ هزار متر مربع را از اولین پروژه‌هایی دانست که امسال با اعتباری بیش از ۷۰ میلیارد ریال آغاز شده است و هم اکنون نیز با سرعت بالایی این پروژه در حال انجام است.

وی از آغاز پروژه پیاده‌روسازی میدان عباس‌آباد و مسیر گنجنامه با متراژ ۳ هزار متر مربع نیز خبر داد که از خردادماه با ۷۰ میلیارد ریال آغاز شده است و تا انتهای فصل پاییز به انتها خواهد رسید.

مدیر منطقه یک همدان از اجرای عملیات پیاده‌روسازی در خیابان‌های خواجه رشید، خیابان توحید در کوی مدرس، خیابان سبدبافان، پارک لاله و خیابان پاستور به متراژی بیش از ۶ هزار متر مربع خبر داد که با ۸۰ میلیارد در حال انجام هستند.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول