اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

انگلیس تنها کشور گروه 7 با تورم افزایشی

بر اساس آمارهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، انگلیس تنها کشور در میان کشورهای گروه 7 است که تورم آن هنوز در حال افزایش است.

انگلیس تنها کشور گروه 7 با تورم افزایشی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، بر اساس آمارهای سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، انگلیس تنها کشور در میان کشورهای گروه هفت است که تورم آن هنوز در حال افزایش است.

این سازمان مستقر در پاریس اعلام کرد، تورم سالانه گروه هفت از 5.4 درصد در ماه آوریل به 4.6 درصد کاهش در ماه می یافته و به پایین‌ترین سطح خود از سپتامبر 2021 رسیده است.

تورم مصرف‌کننده در انگلیس برای همه اقلام در ماه می نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 7.9 درصد افزایش یافته است که بیشتر از رقم ماه آوریل است، این در حالی است که بسیاری از بانک‌های مرکزی بزرگ با کاهش قیمت‌ها و حتی با بالا ماندن نرخ تورم، در فکر پایان دادن به افزایش نرخ بهره هستند.

بانک مرکزی انگلیس ماه گذشته نرخ بهره را 0.5 افزایش داد و به 5 درصد رساند، این افزایش بیش از انتظارات بود. سیزدهمین افزایش متوالی نرخ بهره، نرخ پایه را به بالاترین سطح از سال 2008 رسانده است.

شاخص ملی قیمت مصرف کننده سازمان همکاری اقتصادی و توسعه برای انگلیس شامل هزینه‌های داشتن خانه و زندگی در آن می‌شود و جامع‌ترین معیار برای سنجش تورم است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول