اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

هزینه هزار میلیاردی بیمه سلامت برای مردم کردستان

مدیرعامل بیمه سلامت استان کردستان از صدور 300 هزار نسخه الکترونیکی در استان خبر داد و گفت: سالانه یک‌هزار میلیارد ریال برای بیمه شدگان سلامت در استان هزینه می‌شود.

هزینه هزار میلیاردی بیمه سلامت برای مردم کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، انور اسماعیلی ظهر امروز در شورای اداری استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در استان زیرپوشش بیمه سلامت هستند و ۹۰ درصد آنان بیمه‌نامه رایگان دریافت کرده‌اند.

وی افزود: بیمه سلامت در حوزه تخصصی خدمت می‌کند اما معمولا اطلاع از این حوزه کم است و کسی متوجه ارزش آن نیست.

مدیرعامل بیمه سلامت استان کردستان با بیان اینکه خدمات بیمه سلامت، گران است، گفت: تا زمانی که از این خدمات حمایت کافی شود، کسی متوجه ارزش خدمات آن نیست.

اسماعیلی اضافه کرد: خدمت به مردم امری بی‌بدیل است و خوشبختانه بیمه سلامت در طول سالیان گذشته خدمات بسیار ارزنده‌ای به مردم ارائه کرده است.

وی با تاکید براینکه فرمانداران نسبت به خدمات این حوزه در شهرستان‌ها مطالبه‌گری کنند، افزود: طی سه سال اخیر بحث نسخه‌نویسی الکترونیکی و حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه در استان استارت خورد و اکنون یک نسخه کاغذی هم در کردستان نداریم.

صدور 300 هزار نسخه الکترونیکی در کردستان

وی اضافه کرد: ماهانه بیش از ۳۰۰ هزار نسخه سرپایی الکترونیک و ۱۵ هزار پرونده بیمارستانی الکترونیک در استان صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده در استان، ۳۵۰ هزار کردستانی در دوران کرونا با قیمت ۷ هزار تومان به پزشک عمومی و خانواده مراجعه کردند که این طرح به زودی به دانشگاه علوم پزشکی استان واگذار می‌شود.

وی از اجرای طرح  پزشک خانواده در آینده نزدیک در روستاهای استان خبر داد و عنوان کرد: ۵۰۰ هزار بیمه شده روستایی و دارای دفترچه رایگان در استان کردستان وجود دارد که توسط ۱۵۰ تیم پزشکی به صورت شبانه روزی خدمات رایگان دریافت می‌کنند.

به گفته وی، بیش از یک‌هزار مرکز سلامت در استان کردستان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که این میزان در حال افزایش است.

اسماعیلی با بیان اینکه سالانه بیش از یک‌هزار میلیارد ریال در استان کردستان در قالب بیمه سلامت برای افراد زیرپوشش در استان هزینه می‌شود عنوان کرد: بخش زیادی از این اقدامات و خدمات برای مردم ناشناخته است که باید فرمانداران  برای معرفی آن تلاش کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از جوانی جمعیت، حمایت از زوج‌های نابارور و زایمان طبیعی نیز ۹۰ درصد خدمات زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول