اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه روستای هدف گردشگری پالنگان جزو هشت روستای مطرح شده در مسیر ثبت جهانی است، گفت: ثبت جهانی این روستا مستلزم همکاری همه‌جانبه بخش دولتی و خصوصی و فعالان رسانه‌ای است.

روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی

منصور مهرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کامیاران اظهار داشت: کامیاران پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های زیادی در خصوص بافت و آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری، رشته‌ها و تولیدات صنایع ‌دستی و پتانسیل‌های توسعه دارد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان گفت: شهرستان کامیاران به ‌لحاظ برخورداری از پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی و دارابودن توانایی بالقوه بالا، طبیعت بکر و زیبا و صنایع‌دستی منحصر به‌فرد یکی از مناطق مستعد در حوزه گردشگری استان است.

مهرزاد، توسعه گردشگری این شهرستان و بهره‌گیری بیشتر از این ظرفیت‌ها را نیازمند برنامه‌ریزی جامع عنوان کرد و افزود: باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت‌ها در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

وی بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کامیاران و به‌ویژه روستای هدف گردشگری پالنگان، ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه‌های مرتبط در حفظ و احیای میراث ‌فرهنگی، ایجاد بازارچه صنایع‌دستی برای فروش محصولات هنرمندان و ایجاد تاسیسات گردشگری برای رفاه حال گردشگران تاکید کرد.

مهرزاد در ادامه اعلام کرد: ٨ روستای کشور از جمله روستای تاریخی پالنگان برای انتخاب به عنوان روستای جهانی توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به رقابت می‌پردازند.

پالنگان یکی از روستاهای پلکانی و هدف گردشگری شهرستان کامیاران است که سال 1400 در قالب منظر فرهنگی اورامان ثبت جهانی شد و همواره مقصد گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

سال 1400 منظر فرهنگی این روستا در قالب اورامانات ثبت جهانی شد. 

پالنگان جدای از بافت پلکانی و تاریخی‌بودن روستا، دارای طبیعت بکر و زیبا، عبور رودخانه سیروان از داخل روستا و همچنین مجتمع پرورش ماهیان سردآبی زمینه‌ای برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول