اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

اقدام یک ایرانی علیه ایران در مسابقات جهانی پارادوومیدانی

ورزشکار ایرانی الاصل تیم ملی پارادوومیدانی ترکیه علیه ورزشکار ایران اعتراض کرد و طلا از دست رفت.

اقدام یک ایرانی علیه ایران در مسابقات جهانی پارادوومیدانی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، رقابت های قهرمانی جهان به میزبانی پاریس در حال برگزاری است و شب گذشته امان اله پاپی در ماده نیزه کلاس F57 به مصاف حریفان رفت که با رکورد ۵۰٫۰۹ متر، ضمن کسب مدال طلا، رکورد این مسابقات را نیز جابه‌جا کرد و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را به‌دست آورد، این همان نتیجه‌ای بود که از سوی کمیته برگزاری هم به‌صورت رسمی اعلام شد اما پس اعتراضی که صورت گرفت و بررسی کمیته برگزاری، نتیجه دستخوش تغییر شد و نماینده کشورمان با ثبت رکورد ۴۸٫۱۸ در رده چهارم ایستاد و موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شد.

نکته قابل توجه این است محمد خالوندی ورزشکار ایرانی الاصل تیم ترکیه که سابقه کسب دو طلا برای ایران در پارالمپیک 2012 لندن و 2016 ریو را دارد نسبت به خطای پاپی اعتراض کرد و به مقام قهرمانی رسید و ورزشکاران ازبکستان و برزیل در رده‌های دوم و سوم ایستادند و پاپی نیز چهارم شد، هرچند مدال طلا از دست رفت اما سهمیه پارالمپیک پاریس به‌دست آمد.

در این میان تیم ایران نیز اعتراض خود به این موضوع را اعلام کرد اما اعتراض ایران مورد قبول واقع نشد و طلا امان الله پاپی از ایران پس گرفته شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول