اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

یزد آماده میزبانی گردشگران مذهبی در محرم است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد با بیان این‌که 35 مورد از آئین های مذهبی استان ثبت ملی شده است، گفت:‌ استان یزد آماده میزبانی گردشگران مذهبی در ماه محرم است.

یزد آماده میزبانی گردشگران مذهبی در محرم است

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان این‌که  حسینیه ایران طبق روال هر سال آماده برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم می‌شود و حضور و بازدید از مراسم مذهبی این استان و فضای معنوی این ایام برای گردشگران داخلی و خارجی از جذابیت زیادی برخوردار است،‌ اظهار کرد: در نظر داریم شرایط لازم را برای بازدید از گردشگران مذهبی ایجاد کنیم.

وی افزود: فعالیت‌های کمیته تخصصی گردشگری مذهبی و معنوی استان از حدود یک سال پیش در قالب میز تخصصی گردشگری مذهبی در کشور شکل گرفت و تجربه‌های این استان در زمینه جذب گردشگران خارجی برای حضور در برنامه‌ها در قالب تور‌های سازمان یافته، مورد توجه و الگو قرار گرفت. 

آخوندی گفت: امسال نیز آمادگی برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در یزد وجود دارد و با همکاری مشترک دستگاه‌های دولتی، دبیرخانه حسینیه ایران، کارشناسان مذهبی و روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی و کمیته تخصصی گردشگری مذهبی برنامه‌ریزی لازم برای محرم، در حال انجام است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به این‌که این اقدامات در راستای زدودن افکار ایران هراسی و اسلام تیزی شکل‌گرفته است، تصریح کرد: با معرفی فلسفه قیام اباعبدالله الحسین (ع) و پاسخگویی به سؤالات مذهبی گردشگران خارجی، بازخورد‌های فرهنگی مثبتی دیده شده است، به نحوی که در سال‌های گذشته گردشگرانی از سایر کشور‌ها خواستار حضور مجدد در برنامه‌ها را داشته اند.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: ۳۵ مورد از آیین‌های ماه محرم در مناطق مختلف استان به عنوان میراث ناملموس و میراث معنوی به ثبت ملی رسیده است.

پایان پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول