اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

170 تُن کلزا در چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز برداشت کلزا از 90 هکتار از اراضی استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان 170 تُن محصول برداشت شود.

170 تُن کلزا در چهارمحال و بختیاری برداشت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روح‌الله سعیدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز برداشت کلزا از ۹۰ هکتار از اراضی استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود از این میزان ۱۷۰ تُن محصول برداشت شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در راستای اجرای برنامه الگوی کشت در استان یکی از برنامه‌های این اداره‌کل کشت دانه‌های روغنی مثل دانه‌های روغنی، مثل کلزا، گل‌رنگ، سویا و کاملینا است.

وی افزود: سال گذشته در چهار شهرستان کشت کلزا انجام شد و در حال حاضر در مرحله برداشت قرار دارند و با وجود تمام تنش‌های دمایی فصل زمستان اما با رعایت نکات فنی از سوی کشاورزان عملکرد خوبی داشتیم.

سعیدی اضافه کرد: سال گذشته از هر یک هکتار یک‌هزار و ۱۰۰ کیلوگرم کلزا برداشت شد در صورتی که امسال این میزان به ۲ هزار و ۱۵۰ کیلوگرم افزایش یافته است.

وی بیان کرد: محصول کلزای کشاورزان به صورت تضمینی و با قیمت کیلویی ۳۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کشت کلزا از ارقام نیما و نپتون در استان که مقاوم به سرما هستند، گفت: سال آینده سطح زیر کشت این محصول در استان افزایش می‌یابد.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول