اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گرمتان شده؟ سفر به خنک‌ترین نقطه ایران را از دست ندهید

اگر این روزها اخبار هواشناسی را دنبال کنید متوجه می‌شوید که اغلب از شهرکرد به عنوان خنک‌ترین مرکز استان در کشور نام برده می‌شود، پس فرصت را از دست ندهید و چمدان‌های خود را ببندید و همین حالا به جاده بزنید، استان چهار فصل چهارمحال و بختیاری با طبیعتی بکر و بی‌نظیر منتظر شماست.

گرمتان شده؟ سفر به خنک‌ترین نقطه ایران را از دست ندهید

خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری، مریم رضی‌پور|در این روزهای گرم تابستان سازمان ملل اعلام کرده که زمین از نقطه گرمایش عبور کرده و وارد نقطه جوش شده است و با پیشنهاد مسئولان وزارت بهداشت ایران و تصویب هیأت دولت امروز و فردا در کل کشور تعطیل اعلام شده است.

این روزها خبر می‌رسد مردم در برخی از شهرهای کشور عزیزمان ایران دمای بالایی را تجربه می‌کنند و در برخی نقاط دمای هوا تا ۵۰ درجه هم می‌رسد به طوری که می‌توان با قرار دادن ظرفی روی آسفالت اُملت خوشمزه‌ای درست کرد.

در کنار تمام این خبرها مردم از گرمای هوا کلافه شده‌اند و دنبال جایی می‌گردند تا این تعطیلات  آخر هفته خود را در آن‌جا سپری کنند.

پیشنهاد ما به شما استان چهارمحال و بختیاری به مرکزیت شهرکرد، بام ایران است که اگر این روزها اخبار هواشناسی را گوش بدهید متوجه خواهید شد که از شهرکرد اغلب به عنوان خنک‌ترین مرکز استان در کشور نام برده می‌شود.

چهارمحال و بختیاری استان چهارفصلی است که همه‌جور آب و هوایی در آن یافت می‌شود و با هر جور سلیقه‌ای جور در می‌آید و بدون شک خنک‌ترین شهر ایران در دل این تابستان گرم و سوزان همین‌جا یعنی شهرکرد است.

برای سفر به بام ایران خود را آماده و وسیله سفر را انتخاب کنید که متاسفانه در این زمینه کمک زیادی نمی‌توانیم به شما بکنیم، هواپیما آن هم از مبدأ تهران در برخی روزها در فرودگاه شهرکرد به زمین می‌نشیند که گرفتن بلیطش دیگر به توانایی‌های خودتان بستگی دارد اما پیشنهاد ما به شما سفر با خودروی شخصی و لذت بردن از مسیر است که از هر طرفی که وارد چهارمحال و بختیاری ‌شوید مناظر چشم‌نوازی را نظاره خواهید کرد.

چهارمحال و بختیاری دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است و این بستگی به علاقه و ذائقه شما دارد که دوست دارید به کدام قسمت استان زیبای ما سفر کنید.

طبیعت بی‌نظیر و بکر چهارمحال و بختیاری می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. شهر‌هایی در میان رشته کوه‌های زاگرس که با جنگل‌های بلوط محاصره شده است.

آبشارها و چشمه‌ها، قلعه‌های تاریخی، غارها، روستاهای تاریخی، تالاب‌های بین‌المللی و بدون اغراق ده‌ها نقطه گردشگری دیگر تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری است.

شهرستان کوهرنگ، پیشانی گردشگری چهارمحال و بختیاری

کوهرنگ یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین مقاصد گردشگری چهارمحال و بختیاری است و سالانه میزبان مسافران و گردشگران بسیاری از سراسر ایران است. این شهر جاذبه‌های دیدنی زیادی دارد که همگی در دل طبیعتی زیبا جا خوش کرده‌اند.

کافی است شما فقط یک‌بار کوهرنگ را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید تا چشمانتان از زیبایی‌های آن پُر شده و خاطره سفر به این شهرستان برای همیشه در ذهنتان حک شود.

غار یخی چما

غار یخی چما در شهرستان کوهرنگ که می‌گویند جنسش از برف است و در ۲۵ کیلومتری شهر چلگرد و بعد از روستای شیخ‌علیخان قرار دارد این غاز انباری پُر از برف است در هر فصلی از سال که برای بازدید به این غار بروید می‌توانید قندیل‌های یخ و توده‌های عظیم برف را ببینید.

چشمه دیمه

چشمه دیمه یکی دیگر از نقاط دیدنی و جذاب شهرستان کوهرنگ است قطعه‌ای از بهشت که در دل شهرستان کوهرنگ جای گرفته است بدون تردید می‌توانم بگویم اگر تنها یک‌بار به این منطقه سفر کنید اینجا را به عنوان پاتوق همیشگی خود انتخاب خواهید کرد.

چشمه دیمه در ۱۰ کیلومتری شهر چلگرد و در روستای دیمه واقع شده است و دارای آب گوارا و سرشار از املاح معدنی است. در اطراف چشمه نیز طبیعتی بی‌نظیر، فضایی سرسبز و درختان سر به فلک کشیده‌ای وجود دارد.

اینجا نقطه‌ای دنج است برای فرار از هیاهوی شهر و پناه آوردن به خُنکای آب و صدای پرندگان که خوش‌آوازترین موسیقی طبیعت است در این فضای بی‌نظیر افراد محلی را هم خواهید دید که با برپایی سیاه چادرهایی به فروش محصولات محلی خود مشغول هستند.

آبشار شیخ‌علیخان

یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری کوهرنگ، آبشار شیخ‌علیخان است که در فاصله ۱۲ کیلومتری مرکز شهرستان کوهرنگ و در روستای شیخ علیخان واقع شده است. این آبشار در یک منطقه خوش آب و هوا و در داخل یک دره عریض پوشیده از گیاهان قرار گرفته و از ارتفاعات اطراف روستا سرچشمه می‌گیرد. سرازیر شدن آب از میان یک تنگه پرشیب و از لابه‌لای گیاهان و خزه‌ها و متصل شدن به رودی که تَه دره قرار دارد، منظره‌ای شگفت‌انگیز را به وجود آورده که در نوع خود دیدنی است.

روستای سرآقاسید

روستای سرآقاسید مکانی زیبا و توریستی است که در میان کوه‌های سرسبز زاگرس واقع شده است. طبیعت محصور شده در دامان این منطقه، پوشش سنتی و اصیل مردمان آن و نوع چیدمان و ترکیب خانه‌ها که آن را شبیه ماسوله کرده سبب شده تا لقب ماسوله زاگرس به این روستا داده شود.

این روستا در میان یک دره بنا شده و دور تا دور آن را کوه‌هایی مرتفع احاطه کرده‌اند هر چند جذابیت این روستا در فصل زمستان صد چندان است اما بازدید از آن در فصل تابستان در میان خنکای نسیم‌های تابستانه نیز خالی از لطف نیست.

گردشگاه سیاسرد در شهرستان بروجن

بروجن یکی از شهرهای استان چهارمحال و بختیاری است که در شرقی‌ترین نقطه این استان قرار دارد. یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های طبیعی شهر بروجن، گردشگاه سیاسرد است، طبیعت‌گاهی سرسبز و وصف‌نشدنی که در فصل گرما با آب و هوای خنک و مطبوع تبدیل به یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های شهر می‌شود. 

تالاب گندمان 

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بروجن منطقه تالاب گندمان است. این تالاب ۹۸۰ هکتاری در ارتفاع ۲ هزار و ۲۱۹  متری قرار دارد. آب این تالاب از طریق بارش‌های باران و برف، چشمه‌های مجاور تالاب و همچنین رودخانه آقبلاغ فراهم می‌شود. 

 نام تالاب گندمان در سال ۱۳۵۲ در دفتر بین‌المللی تحقیقات پرندگان آبزی در شهر لندن ثبت شده است. اگر قصد سفر به گندمان را دارید، حتما در فصل تابستان به آن سفر کنید. چرا که زمستان‌های این مکان بیش از حد سرد و برف‌گیر است.

تالاب چغاخور

در فاصله نه چندان دوری از تالاب گندمان، تالاب بین‌المللی چغاخور قرار گرفته است. این تالاب ۲ هزار و ۳۰۰ هکتاری، حدود ۶۵ کیلومتر با شهرکرد فاصله دارد و در مسیر جاده این شهر به استان خوزستان قرار گرفته است.

آبشار دره عشق در شهرستان اردل

آبشار دره عشق یکی از زیباترین دره‌های استان چهارمحال و بختیاری است که در شهرستان اردل واقع شده است این آبشار در دل جنگل‌های منطقه حفاظت‌شده هلن و در منطقه مشایخ قرار داشته و منظره‌ای زیبا و دیدنی را برای علاقه‌مندان به طبیعت رقم زده است. این آبشار با سرعت زیاد از دل کوه بیرون می‌جهد و بیش از ۱۰۰ متر ارتفاع دارد.

در کنار این آبشار رود کارون به آرامی جاریست و در ترکیب با انارستان‌ها و شالیزارهای روستاهای دره عشق و دورک شاپوری فضای شگفت‌انگیزی را به وجود آورده است.

چشمه سرداب رستم‌آباد از مناطق دیدنی اردل

چشمه سرداب رستم‌آباد که در شهرستان اردل قرار دارد یکی از زیباترین گردشگاه‌های چهارمحال و بختیاری است. در اطراف این چشمه درختان کهنسالی وجود دارد گر چه مناطق دیدنی و مفرح  استان به عنوان قلب زاگرس با مواهب طبیعی دل‌انگیز کم نیست، اما چشمه سرداب اردل یکی از این مناظر زیبا و منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

آبشار زردلیمه در اردل

برای کسانی که قصد سفر به مناطق بکر و کمتر دیده شده را دارند یا کسانی که سفرهای ماجراجویانه‌تری را دنبال می‌کنند، آبشار زرد لیمه گزینه مناسبی است. مردم محلی به بلندی، زرد می‌گویند و لیم را نیز به معنی پایین‌دست می‌دانند. بنابراین زرد لیمه به معنای آبی است که از بلندی به پستی می‌ریزد. کنار رود بازفت و در سلسله کوه‌های زاگرس، آبشارهای زیبا و متنوع زیادی وجود دارند.

علاوه بر این رودخانه‌ها، آبشارها و چشمه‌های زیادی در شهرستان اردل وجود دارد که مکان مناسبی برای گذراندن تعطیلات آخر هفته است.

پس فرصت را از دست ندهید و چمدان‌های خود را ببندید و همین حالا به جاده بزنید نگران محل اسکان خود هم نباشید علاوه بر هتل‌ها، اقامت‌گاه، بوم‌گردی‌ها و حتی سیاه‌چادرها شما می‌توانید در دل طبیعت چادر بزنید و از تماشای آسمان پُرستاره چهارمحال و بختیاری لذت ببرید.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول