اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

4 دستاورد جدید جهاددانشگاهی رونمایی می‌شود

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی از رونمایی 4 دستاورد جدید این نهاد همزمان با سالگرد تاسیس جهاد خبر داد.

4 دستاورد جدید جهاددانشگاهی رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، یعقوب فتح اللهی معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی در نشست خبری چهل و سومین سالگرد جهاد دانشگاهی اظهار داشت: دستاوردهای جهاد دانشگاهی شامل طراحی و تولید آنتن 32 پورت BTS با پشتیبانی 2G/3G/4G/5G ️، طراحی و ساخت واحد بازیافت اسید کلریدریک به روش تبخیری، تولید محصول کیمیاسل از سلولهای استرومایی مزانشیمی کلونال و ️کیت تشخیص سی تی سی(CTC) برای جداسازی و شمارش سلول های سرطانی از خون بیماران، همزمان با سالگرد جهاد دانشگاهی رونمایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر سلول‌های سرطانی وارد گردش خون شوند، علاج این بیماری سخت می‌شود، توضیح داد: اگر سلول سرطانی وارد خون شود به بافت‌های دیگر سرایت می‌کند و درمان سخت می‌شود. محصول کیمیاسل از سلول‌های استرومایی مزانشیمی کلونال و ️کیت تشخیص سی تی سی (CTC) برای جداسازی و شمارش سلول‌های سرطانی از خون بیماران، به این نحو است که برای تمام سلول‌های عصبی، پوستی و عضلانی کاربرد دارد. 

معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی درباره دیگر محصول جدید دانشگاهی که در جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف تولید شده است، اظهار کرد: هنگامی که ورق‌های فولادی در کارخانه تولید می‌شوند، سطح کثیفی دارند. سطوح ورق‌های تولیدی با اسید شسته می‌شود و به دلیل اینکه مورد استفاده گرفته است، قابل استفاده نیست. این اسید که برای شست‌وشو به کار گرفته شده است؛ توسط جهاد گران شسته شده و می‌تواند استفاده مجدد شود. 

وی ادامه داد: ما در حوزه نگهداشت نخبگان نیز فعالیت می‌کنیم، توضیح داد: ایین‌نامه در خصوص حق‌التحقیق و آیین‌نامه پسا دکتری تنظیم کرده‌ایم و آن را به سایر واحدها ابلاغ کرده‌ایم. ما همچنین زمینه‌های برای فرصت‌های مطالعاتی تحقیقاتی صنعتی برای دانش‌آموختگان فراهم کرده‌ایم. 

فتح‌الهی گفت: فعالیت‌های معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی در قالب طرح‌های فناورانه و شبکه پیشران اجرا می‌شود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول