اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان: امیدوارم پوتین این ماه به ترکیه بیاید

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن ابراز امیدواری از سفر همتای روسی خود به آنکارا در ماه جاری، تاکید کرد که هماهنگی‌ها با کرملین برای تعیین تاریخ این سفر ادامه دارد.

اردوغان: امیدوارم پوتین این ماه به ترکیه بیاید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه امروز (جمعه، ۴آگوست)‌ اعلام کرد که وزیر امور خارجه و رئیس سرویس اطلاعاتی کشورش در حال انجام هماهنگی با طرف روسی برای تعیین زمان سفر «ولادیمیر پوتین» به آنکارا هستند.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، وی ضمن ابراز امیدواری درباره محقق شدن این دیدار در ماه کنونی، آگوست تاکید کرد: ما با طرف روسی در انتقال گندم از دریای سیاه، تبدیل آن به آرد و سپس ارسال آن به کشورهای فقیر موافق هستیم.

اردوغان همچنین، تعلیق روند صادرات اورانیوم و طلا از سوی نیجر به فرانسه را پاسخی به بی عدالتی دانست که طی سالیان متمادی انجام شده است‌.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دولت روسیه روز چهارشنبه از تماس تلفنی پوتین با اردوغان» خبر داده و طی نشستی خبری گفته بود: دو طرف بر سر سفر رئیس جمهور روسیه به ترکیه توافق کردند.

این گزارش‌ها درباره نزدیک بودن زمان سفر پوتین به ترکیه در حالی منتشر می‌شود که برخی رسانه‌ها بعد از اعلام حمایت اردوغان از پیوستن اوکراین به ائتلاف نظامی ناتو در ماه گذشته، احتمال داده بودند کاخ کرملین این سفر را لغو کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول