اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

مسکو:‌ دنبال تعمیق روابط در مناطق آزاد تجاری ایران و روسیه هستیم

معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد، مسکو و تهران در مورد همکاری میان مناطق ویژه تجاری 2 کشور به منظور تقویت تجارت و سرمایه‌گذاری گفت‌وگو کردند.

مسکو:‌ دنبال تعمیق روابط در مناطق آزاد تجاری ایران و روسیه هستیم

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از راشاتودی، دمیتری ولواچ، معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه پس از یک کنفرانس ویدئویی با همکاران ایرانی‌اش، اعلام کرد، مسکو و تهران در مورد همکاری میان مناطق ویژه تجاری 2 کشور به منظور تقویت تجارت و سرمایه‌گذاری گفت‌وگو کردند.

دمیتری ولواچ، معاون وزیر توسعه اقتصادی روسیه از ایجاد اتحادیه فناوری و تدارکات (لجستیک) در روسیه با همراهی مقامات ایرانی خبر داد.

ولواچ گفت: «هدف از فعالیت‌های این اتحادیه، تعمیق همکاری‌های تجاری، اقتصادی، حمل‌ونقل و لجستیک میان روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهایی که به راه‌گذر حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب جذب شده‌اند، است.»

ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا در اوایل سال جاری به منظور تضمین جابه‌جایی آزاد کالا، خدمات، سرمایه و کارگران میان کشورهای عضو یک یادداشت‌تفاهم برای ایجاد یک منطقه آزاد تجاری امضا کردند.

ایران قادر است تا با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا (روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان) بر اساس تجارت ترجیحی تبادل کالا داشته باشد. این اتحادیه برای کالاهای ایرانی تخفیف قائل شده و ایران نیز کالاهای بلوک اوراسیا را در اولویت قرار داده است.

به علت تحریم‌های غرب علیه ایران و روسیه، همکاری‌ها میان دو کشور سرعت گرفته است. بر اساس آمار گمرک روسیه، مبادلات تجاری میان مسکو و تهران در بازه ژانویه و اکتبر 2022 به 4 میلیارد دلار رسیده است که از حجم کل مبادلات در سال 2021 عبور کرده است.

صادرات روسیه به ایران 27 درصد رشد کرده و صادرات ایران به این کشور نیز رشد 10 درصدی داشته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول