اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قهرمانی شطرنج‌بازان خراسان رضوی در مسابقات قهرمانی کشور

رئیس هیات شطرنج خراسان رضوی از قهرمانی شطرنج بازان این استان در مسابقات کشوری خبرداد.

قهرمانی شطرنج‌بازان خراسان رضوی در مسابقات قهرمانی کشور

سروش پورآزاد در گفت و گو با خبرنگار فارس در مشهد، از قهرمانی دختران شطرنج باز مشهدی و درخشش پسران شطرنج باز در مسابقات کشوری خبرداد و اظهار کرد: مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های سنی دختران و پسران کشور با شرکت ۷۹۶ بازیکن از سراسر کشور و به میزبانی ۶ استان( گیلان، قزوین، لرستان، کرمانشاه، تهران و کرمان) به طور همزمان در هفت روز برگزار شد.

رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی درباره عملکرد ورزشکاران استان در این مسابقات تصریح کرد: در رده سنی کمتر از ۸ سال اسما حسن پور مقدم و در رده سنی کمتر از ۱۰ سال دختران سلما همتیان توانستند قهرمان شوند.

پورآزاد افزود: در رده سنی کمتر از ۱۲ سال روشا اکبری نایب قهرمان و در رده سنی کمتر از ۱۸ سال دختران سیده هستی سیدی مقام سوم را بدست آورد؛ همچنین سارا ذبیحی و پریا سادات حسینی نیز توانستند مقام چهارم این مسابقات را کسب کنند.

وی تاکید کرد: دختران ما توانستند در رده‌بندی دختران قهرمان شوند، تهران و گیلان به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند. در رده‌بندی بخش پسران نیز توانستیم بعداز تیم‌های تهران و مازندران در جایگاه سوم قرار بگیریم و در نهایت در رده بندی استان‌ها در مجموع دختران و پسران سکوی نخست را از آن خود کردیم.

رئیس هیأت شطرنج خراسان رضوی درخصوص عناوین پسران در این مسابقات تصریح کرد: مسابقات قهرمانی زیر ١٢ سال پسران کشور در جدولی با حضور ١۵٩ بازیکن از ٢۵ استان در ٩ دور و به روش سوئیس و با استفاده از قرعه کشی با سیستم شتاب باکو انجام شد که درنهایت در رده سنی کمتر از ۸ سال پسران محمد طاها ارکاک مقام نخست را کسب کرد.

وی افزود: فرشاد فرمانبر توانست مقام چهارم را کسب کند، همچنین کوورش بلند نظر، سیدامیر رضا رضوی و ایمان حسن‌پور حسینی نیز توانستند مقام ششم این مسابقات را کسب کنند.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول