اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تولید 15 درصد زغال‌سنگ موردنیاز کشور در گلستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان از تولید حدود 15 درصد زغال‌سنگ موردنیاز کشور در این استان خبر داد.

تولید 15 درصد زغال‌سنگ موردنیاز کشور در گلستان

درویشعلی حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در حوزه معدن نگاه‌‌های مختلفی وجود دارد؛ می‌توان به بهانه مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی، جلوی فعالیت‌های معدنی را گرفت اما نگاه دیگر استفاده از این مواهب خدادادی با رعایت الزامات زیست محیطی و حفظ منابع طبیعی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: استخراج و بهره‌برداری از معادن، می‌تواند در توسعه و رشد شاخص‌های اقتصادی از جمله اشتغال پایدار و درآمد سرانه موثر باشد.

وی با بیان اینکه مواد معدنی در گلستان تنوع چندانی ندارد، تصریح کرد: به‌رغم محدود بودن تنوع مواد معدنی در استان اما جزو مواد معدنی استراتژیک کشور به شمار می‌رود.

حسن‌زاده با اشاره به فعالیت معادن زغالسنگ در استان گفت: این معادن اغلب در شهرستان‌های رامیان، آزادشهر، مینودشت و بخشی هم در علی آبادکتول فعال بوده و توانسته است اشتغال پایداری را در حوزه معادن استان ایجاد کند.

وی با اشاره به وجود معادن زغالسنگ روباز و زیرزمینی در استان بیان کرد: استان گلستان حدود 15 درصد زغالسنگ موردنیاز کشور را تأمین می‌کند که در صنایع فولاد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تعداد معادن و همچنین تنوع مواد معدنی در استان محدود است اما بیش از 2 هزار شغل پایدار در بخش معادن استان ایجاد شده است که وظیفه داریم این مشاغل را حفظ کنیم.

پایان پیام/83027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول