اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

کیم‌جونگ‌اون: روسیه به آزادی کشورهای مختلف کمک کرده است

رهبر کره شمالی در پیامی به رئیس جمهور روسیه ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای او، بر تقویت هرچه بیشتر روابط پیونگ‌یانگ-مسکو تاکید کرد.

کیم‌جونگ‌اون: روسیه به آزادی کشورهای مختلف کمک کرده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی امروز (چهارشنبه) به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد آزادی این کشور از سلطه استعماری ژاپن، پیامی برای مردم، دولت و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه فرستاد.

کیم در این پیام ضمن آرزوی سلامتی و موفقیت برای او، بر تقویت هرچه بیشتر روابط پیونگ‌یانگ-مسکو تاکید کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه روس‌ها برای آرمان تاریخی حفاظت از حاکمیت، امنیت و صلح کشورشان و ساختن یک روسیه قوی تلاش می‌کنند، به مشارکت نظامیان شوروی سابق در عقب راندن ژاپنی‌ها از خاک شبه‌جزیره کره اشاره کرد.

رهبر کره شمالی ادامه داد: «سربازان ارتش سرخ - پسران و دختران عزیز مردم روسیه - بعد از شکست فاشیسمی که بشریت را تهدید می‌کرد، با احساس وظیفه بالا در قبال آرمان جهانی‌گرایی، شجاعانه به جنگ مقدس علیه نظامی‌گری ژاپن برخاستند و در جنگی دیگر پیروز شدند که سهم بزرگی در آرمان آزادی و صلح خلق کرد».

طبق این گزارش، کیم با اشاره به استحکام و برادری نظامی که بین ارتش‌ها و مردم روسیه و کره شمالی در روزهای سخت رویارویی با دشمن مشترک آغاز شد، اظهار داشت: «من کاملاً معتقدم که دوستی و انسجام بین دو کشور، مطابق با الزامات عصر جدید در چارچوب روابط راهبردی برای قرن‌ها ادامه و توسعه خواهد یافت».

به نوشته اسپوتنیک، وی در پایان افزود: «در راه دستیابی به اهداف مشترک و کارهای بزرگ، کشورهای ما همیشه همبستگی نشان داده و قویاً از یکدیگر حمایت می‌کنند و همواره پیروزی‌هایی به دست خواهند آورد.»

پیش از این نیز رهبر کره شمالی در پیام تبریک روز روسیه به رئیس جمهور این کشور، ضمن اعلام حمایت کامل و همبستگی خود با مردم و دولت روسیه، بر آمادگی پیونگ‌یانگ برای تقویت بیشتر همکاری‌ها تاکید کرده بود. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول