اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| یک بازنشسته: حقوق‌مان همسان‌سازی نشده، معوقاتش هم باقی است

سردبیر پویش «مطالبه طرح یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان» گفت: «متاسفانه بعد از کلی وعده در سال‌های مختلف هنوز همسان‌سازی محقق نشده است. از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این انتظار را داریم که جدای از تصویب این طرح، تحقق آن را از دولت پیگیری و بر اجرای صحیح آن نظارت کنند».

فارس من| یک بازنشسته: حقوق‌مان همسان‌سازی نشده، معوقاتش هم باقی است

خبرگزاری فارس: فارس من؛ ۱۰ تیرماه امسال بود که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس از تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در کمیسیون برنامه و بودجه خبر داد. دکتر حاجی بابایی در آن زمان با اشاره به ضرورت توسعه عدالت اجتماعی و رفع مشکل کارکنان شاغل و بازنشسته بیان کرد: «احساس تبعیض بیش از مشکلات معیشتی، کارکنان دولت را رنج می‌دهد.» او گفت این رویکرد می‌تواند نشاط و امیدآفرینی را در میان کارکنان دولت و بازنشستگان جاری سازد. بعد از گذشت دو هفته از تصویب این طرح نیز حاجی بابایی در گفت‌وگویی قول پیگیری ویژه و عملیاتی‌سازی آن را داد.

حالا بعد از گذشت یک ماه از آخرین وعده، مخاطبان نسبت به اجرایی نشدن طرح معترض بوده و به همین منظور، با ثبت پویشی تحت عنوان «درخواست یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری» مطالبه خود را در سامانه فارس من مطرح کرده‌اند.

محمدرضا غلامی سردبیر پویش گفت: «متاسفانه بعد از کلی وعده و وعید در سال‌های مختلف هنوز همسان‌سازی محقق نشده است. متاسفانه با حجم زیاد تورم، دریافتی من با سال‌ها سابقه و مدرک فوق لیسانس کفاف مخارج و هزینه‌های زندگی را نمی‌دهد. به معنی واقعی کمرمان زیر این فشار‌ها خم شده است.» غلامی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست که جدای از تصویب این طرح، تحقق آن را از دولت پیگیری و براجرای صحیح آن نظارت کنند. او تاکید کرد: «با «باید بشود» مسئله‌ای حل نخواهد شد.»

بعضی از مخاطبان نیز نظراتی را مطرح کردند.کاربری با اشاره به افزایش مخارج و بالا رفتن تورم خواستار عملی شدن سریع طرح شد. کاربر دیگری در حمایت از پویش بیان کرد که اگر مجلس پیگیری‌های لازم را به عمل نیاورد همانند برنامه ششم توسعه که همسان‌سازی محقق نشد، در برنامه هفتم نیز محقق نخواهد شد. 

 

مخاطب دیگری گلایه داشت که سال‌ها است طرح همسان‌سازی در هر دولتی فقط در حد شعار بوده است.

 

سردبیر پویش که خود بازنشسته بیمارستان است، همچنین افزایش حقوق با ضریب ثابت را غیرعادلانه توصیف کرد و آن را سبب سرخوردگی افراد و باعث ایجاد تبعیض دانست؛ «وقتی افزایش حقوق ۲۰درصدی است، افزایش برای کسی که ۸میلیون تومان می‌گیرد با کسی که ۳۰تومان می‌گیرد برابر نیست؛ در نتیجه دهک‌های پایین آسیب‌پذیرتر خواهند شد لذا افزایش حقوق این قشر باید بیشتر باشد. به‌نظرم افزایش حقوق به شکل رقم ثابت، بهتر از افزایش درصدی است، البته این یک بحث تخصصی است و باید کارشناسان بررسی کنند و بهترین تصمیم را بگیرند.»

وی در پایان پیرامون معوقات بازنشستگان تذکر داد و گفت: «واریز معوقات بازنشستگان گروه قبل از ۹۶  و همچنین معوقاتی که در بودجه ۱۴۰۱ مطرح شد، نیازمند پیگیری مسئولین مربوطه است.»

شما نیز می‌توانید با امضاء و منتشر کردن پویش، آن را حمایت کنید. در صورتیکه تعداد امضاءها به ۱۰۰۰ برسد پیگیری از مسئول مربوطه دستور کار فارس من قرار می‌گیرد.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول