اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ایران اسلامی امروز دارای مهمات هوشمند است

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه ایران اسلامی امروز دارای مهمات هوشمند است، گفت: صنعت هوایی به سرعت با دست توانای متخصین داخلی پیشرفت کرده است.

ایران اسلامی امروز دارای مهمات هوشمند است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار مصطفی محمد نجار امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس که نشان از پیشینیه معنویت و اعتقادات و ولایتمداری مردم این سرزمین است، اظهار کرد: ۳۱ مرداد در تقویم ما به عنوان روز صنعت دفاعی نامگذاری شده و این نامگذاری نشان دهنده اهمیت دفاع و جایگاه علم و فناوری و صنعت دفاعی در کشور است.

وی با تأکید بر لزوم استحکام و قوی شدن در عرصه‌های مختلف علمی، تولید داخلی و نفوذ در بازار‌های خارجی و کشف ظرفیت‌های فراوان بنا بر تأکیدات رهبری در این حوزه، گفت: در دنیایی که قدرت‌های زورگو و سلطه‌گر بر انسانیت حاکم هستند و از هیچ جنایتی ابایی ندارند توسعه صنعت دفاعی ضروری است.

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به‌پیشرفت‌های متعدد دفاعی در طول ۴۴ سال بعد از انقلاب اسلامی، بیان کرد: وزارت دفاع با استفاده از قابلیت‌های سخت‌افزاری و نرم افزای در جهت افزایش قدرت بازدارندگی برای کشور تلاش کرده است و انواع محصولات دفاعی مانند پهپاد، موشک و غیره ساخته است.

به گفته نجار این وزارتخانه امروز به‌عنوان ارکان اساسی نظام در حال خدمت است و ماموریت‌های سنگینی را بر عهده دارد، گفت: امروز نیرو‌های مسلح پرأفتخار کشورمان قادر به پاسخگویی به هر تهدیدی است و در سطحی از امادگی قرار دارند که دشمن دیگر جرات بیان گزینه نظامی ندارد.

وی با بیان اینکه سیاست مقاومت فعال در مقابل زیاده خواهی امریکا سیاستی از روی قدرت و افتخار بوده و فعالانه و کنشگرانه است، تصریح کرد: مستکبران درک کردند که دوره قلدری و بزن درو تمام شده است اگر یکی بزنند ۱۰ تا خواهند خورد و امروز استکبار و آمریکا دیگر جرات تکرار اقدام بی‌شرمانه مانند حمله به هواپیمای مسافربری در سال‌های دفاع مقدس را ندارد و اگر دست از پا خطا کنند با حجم بالایی از‌اتش جمهوری اسلامی مواجه خواهند شد و سیلی محکمی خواهند خورد.

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به اقدام تروریستی چند روز پیش شاهچراغ گفت: این اقدام تروریستی اوج خباثت دشمن را برملا ساخت اما وحدت مردم را بیشتر خواهد کرد، لذا استکبار بداند تأمین امنیت خلیج فارس برعهده ملت‌های منطقه و جمهوری اسلامی است و قدرت‌های فرامنطقه هیچگاه نمی‌تواند در آن مشارکت داشته باشند.

به گفته نجار امروز به مرز‌هایی از طراحی تجهیرات دفاعی رسیده و با بهره‌گیری از مدیریت جهادی و تأمل در فلسفه از پهنه‌ها عبور کرده و شعار ما می‌توانیم را تحقق بخشیدیم.

وی با تأکید بر انگیزه بالای نیروی انسانی متعهد و متخصص در وزارت دفاع گفت: در راستای تحقق اهداف بهره‌وری بخش دفاع حرکتی مستمر است، از این رو، در حوزه‌های مختلف زمین، هوا دریا به پیشرفت‌های زیادی رسبدیم و این روند ادامه دارد.

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با تأکید بر اینکه صنعت هوایی به سرعت با دست توانای متخصین داخلی پیشرفت کرده است، افزود: در صنعت موشکی توانایی زیادی داریم تا جایی‌که دشمن را تا شعاع دو هزار کیلو متری هدف قرار دهیم و به دنبال نقطه‌زنی موشک و ارتقاء سامانه‌های پدافند هوایی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز دارای مهمات هوشمند است، افزود: تحرک در تجارت خارجی به عنوان یک رویکرد اساسی در دستور کار وزارت دفاع است و در توسعه صادرات محصولات و خدمات فنی مهندسی و پیوند اقتصاد با امنیت نیز گام برداشته‌ایم.


به گفته نجار چهار هزار و ۵٠٠ محقق و پروهشگر و هزار پروژه تحقیقاتی درجه یک در دستور کار وزارت دفاع است، تصریح کرد: ورد به عرصه‌های جدید ماهواره بر، کمک به اشتغال و آبادانی کشور با توسعه در بخش اقتصادی و ساخت پالایشگاه و طرح‌های عمرانی بزرگ، فعالیت هزار فروشگاه و شبکه توزیع و کمک به دولت در توزیع و تنظیم باز از برنامه‌های وزارت دفاع است.

وی با اشاره به مهندسی سیستم از‌ ایده تا تولید محصول، گفت: معتقدیم باید به کمک اقتصاد کشور برویم که در این حوزه حضور پیدا کردیم نهضت قطعه‌سازی در حوزه خودرو، نفت و گاز، حمل و نقل ریلی و دریایی و معادن و تجهیزات پزشکی از اقدامات است که کمک بزرگی در حوزه پیشرفت است.

رئیس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه موفقیت‌های امروز ایران اسلامی و قوی ما مرهون تلاش نخبگان و صبر و استقامت ملت و رهنمود‌های هوشمندانه رهبر حکیم ایران اسلامی بوده که با وجود انواع تحریم‌ها قوی شدیم، افزود: جنگ ترکیبی دشمن و حمله دشمن به عقاید با هدف سست کردن اراده ملت و ایحاد یاس و نا‌امیدی از تو طئه‌های دشمن است که با هوشمندی و اراده ملت بصیر یکی پس از دیگری خنثی می‌شود.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول