اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

اینچه‌برون به کریدور آبی متصل می‌شود

نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان از آغاز فرایند اداری برای الحاق جزیره آشوراده به محدوده منطقه آزاد اینچه برون خبر داد و گفت: کریدورهای چهارگانه ریلی، هوایی زمینی و آبی اینچه برون تکمیل می‌شود.

اینچه‌برون به کریدور آبی متصل می‌شود

عبدالجلال ایری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: از ابتدای پیگیری برای ایجاد منطقه آزاد در استان گلستان،‌ ۶ ناحیه برای این فرایند معرفی شد که به سبب مشکلات اداری و البته دفاع ناکافی مدیران وقت صرفاً اینچه برون به عنوان منطقه آزاد مصوب شد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت:جزیره آشوراده به عنوان یکی از 6 محدوده پیشنهادی برای منطقه آزاد بود که به سرانجام نرسید اما با توجه به اهمیت منطقه آزاد اینچه برون و ضرورت دسترسی به کریدورهای آبی مقوله الحاق آشوراده به منطقه آزاد در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: مذاکرات مناسبی با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور انجام و مقرر شد تا طی مکاتبه رسمی از سوی استاندار گلستان این موضوع در هیئت دولت بررسی و مصوبه آن به استان ابلاغ شود.

ایری بیان کرد: همزمانی اجرای طرح بوم‌گردی در عرصه ۲۲ هکتاری جزیره آشوراده و فعالیت‌های گردشگری در این بخش با موضوع الحاق این جزیره به منطقه آزاد اینچه برون، می‌تواند تحولی شگرف در تحولات اقتصادی منطقه ایجاد کند.

نماینده مردم شهرستان‌های کردکوی، بندرترکمن، بندرگز و گمیشان ادامه داد: ارتقاء سطح درآمد مردم کم برخوردار منطقه غرب گلستان و افزایش بهره‌وری ناشی از شکل‌گیری منطقه آزاد از جمله آثار دیگر الحاق آشوراده به منطقه آزاد اینچه برون است.

*برخی مدیران در تراز دولت نیستند

وی در ادامه گفت: برخی از مشکلات گلستان ناشی از ضعف‌ مدیران کل استان است، برخی از مدیران کل حتی هم‌تراز مدیر یک شهرستان نیستند؛ این افراد پس از گذشت دو سال باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

ایری افزود: اینکه یک مدیر هنوز به دنبال «ما می‌خواهیم» یا «ما برنامه داریم» باشد مورد قبول ما نیست؛ الان نوبت گزارش از کارهای انجام شده است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی مدیران در تراز دولت سیزدهم نیستند و برای اصلاح این افراد از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهیم کرد و با کسی رودربایستی نداریم.

پایان پیام/ 83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول