اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

شهردار شیراز پیگیر تمرد شرکت بیدود و جبران خسارت به شهروندان باشد

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شرکت مجری پروژه دوچرخه‌های اشتراکی بیدود در شهر شیراز بی هیچ دلیل قانونی و صرفا به بهانه های واهی دوچرخه ها را از اوایل سال 1400 از سطح شهر جمع‌آوری کرده و علی‌رغم جلسات مستمر، از ادامه کار تا این تاریخ تمرد نموده که این امر سبب ورود خسارات بسیاری به شهر و شهروندان شده است.

شهردار شیراز پیگیر تمرد شرکت بیدود و جبران خسارت به شهروندان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی طاهری امروز در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز ضمن گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: گاهی برای اینکه مدافع حرم باشی یک دل شیر و سینه ای پر از غیرت دینی کافی است تا قهرمان ملی شوی حتی اگر سرباز نباشی و دستانت خالی هر سلاح باشد. 

وی افزود: گمنام که باشی گاهی حضرت عشق، نامدارت می‌کند، آری باید چنین تابلوی با عظمتی ولو در چند ثانیه بر تارک تاریخ شیراز تا ابدیت مثل خورشیدی بدرخشد تا فرزندان این مرز و بوم فراموش کنند قصه‌‌ نوستالژیک فداکاری پطروس کتابهای فارسی شان را و اینک نام این قهرمان باید بدرخشد، در کنار نام شهید حسین فهمیده ها و شهید عباس دوران‌ها. 

هنوز حماسه‌های حاج قاسم ها تکرار می‌شود

عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: دهان خفته در ظلم  و داعش خونخوار بداند، هنوز حماسه‌هایی همچون حاج قاسم ها‌ مثل شهید حججی ها تکرار میشوند و به یکباره خون غیرت در رگ و پی جوانان ایران زمین و تمام مسلمان این دیار کهن می جوشد. 

وی با اشاره به فداکاری قهرمانه فرزاد بادپا که در حادثه حرم شاهچراغ دشمن را زمین‌گیر کرد، گفت: قهرمان بودن تنها به ساعتی دویدن با توپ گرد در چمن سبز نیست، قهرمان بودن به حفظ کردن یک دیالوگ و در برابر دوربین، اشک را به بازی از چشم فروریختن نیست. قهرمان بودن به گیسوان با حرمت نوامیس ایران زمین را در انظار عموم، برهنه ساختن نیست که باور داریم چه خونهای دلیر مردان و شیرزنانی برای حفظ حرمت و قداست تک تک تار موهای بانوان این سرزمین بر این خاک ریخته که برای ما حرمت داشته و دارند. 

طاهری تاکید کرد: آری یک جهانِ آزادمرد، کلاه از سربردارد، در برابر این الگوی شجاعتِ درخشیده در صحنِ مطهر حرم حضرت شاهچراغ شیراز. قهرمانی که یک تنه، لشکری بود در برابر همه‌ لشکر تا دندان مسلح ابلیس.  

وی افزود: کاکوی شیرُم ، فرزاد بادپا، خدا تو را عزیز بدارد که موجب حفظ عزیزِ دیگران شدی. تعظیم تمام قد این سرباز حقیر، تقدیم سهم کوچکی است به آن برادر بسیجی ام، به نیابت از آن دهها عزیز هموطن که عمرشان به این دنیا باقی ماند. 

عضو شورای شهر شیراز اظهار داشت: بی شک باید از مجاهدت جانانه سپاه و بسیج که مسئولیت امنیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) را بر عهده دارند، کمال تشکر را داشت به‌ویژه در تعقیب طاقت فرسا و بسیار حساس شبکه تروریستی داعش و دستگیری عوامل آنها. به روح مطهر شهدای مدافع حرم غلامعباس عباسی و محمد جهانگیری که در میدان کارزار در برابر این تهاجم تروریستی، جامه‌ بهشتی شهادت به تن نمودند درود می فرستم و به خانواده هایشان تبریک و تسلیت می گویم، باشد که دعای خیر شهدا نصیب ما همجواران حرم شود، شاید باذن ا... به این فیض عظمی برسیم، برای مجروحین این حادثه دردناک نیز آرزوی شِفای عاجل و کامل را دارم. 

وی در ادامه نطق خود افزود: اما بی تردید عدم توجه کافی مسئولان وزارت کشور در تامین منابع و تجهیزاتی که پس از حمله تروریستی سال گذشته، متعهد بر تامین آن شدند، بخش عمده ای از دلیل ضعف شرایط امنیتی امروز حرم مطهر است. از شورای تامین استان نیز پذیرفته نیست که نتوانسته پشتیبانی لازم و کافی را از فرمانده میدان به عمل آورد. اینکه برخی هماهنگی ها که در استان قابل انجام بوده اما صورت نگرفته اند، دردهای ما را دو چندان می کند. 

طاهری افزود: از سوی دیگر طرح حفاظتی امنیتی حرم نیز دارای نواقص متعددی است. به یاد داشته باشیم دشمن از آمادگی خود بهره نمی برد بلکه از غفلت خودی سوء استفاده می‌کند. دروازه های خروج زوار را بدون دفاع و عنصرمسلح رها کردن و یا عدم استقرار گشت های دائم محسوس محلی و اتکای صرف به گشت های نامحسوس داخلی حرم و امثالهم قطعا نیاز به بازنگری دارند. 

وی گفت: از این سرباز نرنجید اما طرح امنیتی قدرتمند، عبارت از طرحی است که در آن هزینه گلوله اول را برای دشمن به حدی بالا ببریم تا او را از حمله پشیمان کند نه اینکه افتخار عدم شلیک هفت خشاب دیگر را موفقیت بدانیم. 

این عضو شورا ادامه داد: گزارش حادثه نیز از یک مرجع واحد بیان نمی شود، به طور مثال از مسئولین عزیز استانی کسی می گوید تروریست قصد حمله به حرم مطهر سید میرمحمد (ع) داشته و دیگری می فرماید قصد وی حرم مطهر شاهچراغ (ع) بوده اما با شلیک ماموران امنیتی مسیر حمله منحرف و وی به طرف شرق حرم مطهر یورش برده است. اما حقیقتاً هتک حرمت اخیر، دردناک تر از حمله قبلی است.

شیراز تحمل هیچ تعرض دیگری به همه حیثیت و سرور و مقتدای خود را ندارد

حرم مطهری که به گواه اسناد متقن، قسم خوردگانی در شوراهای انتخابی آن فرقه‌ منحوس که عمدتا از بیت الظلم بندر حیفا رهبری می شود را دارد که عزمی موهوم به تخریب و انزوای آن دارند. 

وی یاداور شد: این شیاطین، راهبرد رهبر معظم انقلاب در انتساب «سومین حرم» به شیراز را عملاً آغاز جنگی دانسته اند که این فقرات عملیات تروریستی جزئی از آن نقشه شوم است تا نکند قصد پلید سکولارسازی که بیش از هفتاد سال برای آن تلاش کردند، از مسیر خود خارج شود. چقدر ساده باوری است که تصور کنیم ارسال تصاویر اسکیت بازی نوجوانان در بلوار شهید چمران یا تصاویر مستهجن از جوار آرامگاه حافظ لسان الغیب و امثالهم که مجال پرداختن به آنها نیست بدون طرح ریزی قبلی اتفاق می افتد. کسی بفرماید آیا چنین خطاهایی در کلانشهر های دیگر کشور نیست که اینچنین شیراز ما، جار زده می شود؟       
 
وی در ادامه با بیان اینکه موضوع دوم را به شهردار شیراز یادآور می شوم، گفت: شرکت مجری پروژه دوچرخه های اشتراکی بیدود در شهر شیراز بی هیچ دلیل قانونی و صرفا به بهانه های واهی از جمله اندک مطالبات مالی از شهرداری که مانند هر قراردادی هیچ ارتباطی با ادامه فعالیت طرف مقابل ندارد، با کمال تاسف و با اراده خود، دوچرخه ها را از اوایل سال 1400 از سطح شهر جمع‌آوری کرده و علی رغم جلسات مستمر، از ادامه کار تا این تاریخ تمرد نموده که این امر سبب ورود خسارات بسیاری به شهر و شهروندان شده و جنابعالی موظف هستید در چهارچوب قرارداد و برای دفاع از حقوق عامه، خسارات وارده توسط این شرکت را مطالبه و به سرعت تصمیم لازم برای ادامه کار و یا فسخ قرارداد و اجرای کار با شرکت ذیصلاح دیگر را در دستور کار خود قرار دهید. 

وی یاد آور شد: در تنظیم اسناد خسارات دستور دهید تا معادل هزاران دوچرخه ای که برابر قرارداد در این مدتِ بیش از دو سال که شهروندان از آن بی بهره بوده و به همین دلیل مجبور به استفاده از خودروهای شخصی به جای آنها شده و از این‌رو ایجاد ترافیک، آلودگی هوا و تاخیر در رسیدن به مقاصد پرازدحام در مرکز شهر را سبب شده اند، محاسبه و از طرف قرارداد به هر طریق قانونی اخذ نمایند. 
 
وی در آخر گفت: مخاطب خود را جناب آقای پیمان جبلی، ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، قرار می دهم، جناب آقای دکتر جبلی ، ضمن عرض ادب و احترام ؛  
شیراز بیش از یک دهه است معطل تصمیم ریاست آن سازمان مانده است، خسته شده ایم از اینهمه التماس به تهران! شوربختانه ورودی بزرگراه شهید سلیمانی در بین تصمیم دو وزارتخانه علوم و اطلاعات و آن سازمان گره خورده، با پیگیری های متعدد، ۲ وزارتخانه مراعات حال بد ترافیک شیراز را نموده و به هر تقدیر طرح با آنها هماهنگ شده است. لطف فرمایید برای رضای خدا ، امید آفرینی و ایجاد اعتماد عمومی نزد مردم نجیب و عزتمند شیراز که خسته از بدقولی های برخی مسئولین پایتخت نشین هستند ، دستور فرمایید تا زمین پارکینگ سازمان را به بهترین قیمت روز با شهرداری شیراز فی الفور مبایعه نموده و راه را برای اجرای تقاطع ورودی به بزرگراه، باز نمایند. 

طاهری افزود: یاد آور می شوم بزرگراه مذکور با تلاش شبانه روزی شهرداری و قرارگاه خاتم سپاه تا چند ماه دیگر رسما بازگشایی می شود و سیل خودروهایی که قصد گریز از ترافیک محور شهید چمران و پل معالی آباد را دارند به آن سرازیر خواهد شد، آنروز نگاه کردن به چهره خسته‌ سرنشینان خودروهای مانده در ازدحام مبادی ورودی و خروجی بزرگراه ، دشوار است.

پایان پیام / ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول