اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

هشدار معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در یاسوج را جدی گرفته‌ایم؟

وقتی به تعدد برخی از مشاغل در استان که نگاه کنیم در خواهیم یافت که افراد بدون هرگونه مطالعه و پیش زمینه علمی و یا استفاده از تجربه سایرین و مهم‌تر از همه مشاوره کاریابی رو به سوی مشاغل آورده‌اند و نه تنها خود ضرر کرده‌اند بلکه موجبات ضرر و زیان صاحبان مشاغل را نیز فراهم کرده و این گونه موجب ورشکستگی در استان شده‌اند.

هشدار معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در یاسوج را جدی گرفته‌ایم؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد یکی ی از استان‌های پر ظرفیت اما محروم در کشور به شمار می‌رود که البته یکی از دلایل محرومیت در این استان و زندگی سخت مردم به نبود و خلا فرهنگ‌سازی در حوزه کار برمی‌گردد که موجب شده فرهنگ کار در این استان ضعیف‌تر از هر استان دیگری باشد.

دستگاه‌های فرهنگی در استان کهگیلویه و بویراحمد به هیچ وجه به صورت متوازن و مستمر به دنبال فرهنگسازی در زمینه کار و اشتغال نبوده اند و همین موجب شده که بسیاری از مشاغل به صورت قارچی رشد ناهمگون داشته باشند.

به تعدد برخی از مشاغل در استان که نگاه کنیم در خواهیم یافت که افراد بدون هرگونه مطالعه و پیش زمینه علمی و یا استفاده از تجربه سایرین و مهم‌تر از همه مشاوره کاریابی رو به سوی مشاغل آورده‌اند و نه تنها خود ضرر کرده‌اند بلکه موجبات ضرر و زیان صاحبان مشاغل را نیز فراهم کرده و این گونه موجب ورشکستگی در استان شده‌اند.

یکی از مشاغلی که روز به روز در استان کهگیلویه و بویراحمد بر تعداد افراد آن افزوده می‌شود شغل خبرنگاری است که روزانه با چهره‌های جدید و بدون هرگونه سبقه رسانه‌ای و پیش زمینه علمی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی روبرو می‌شویم و روز به روز بر این تعداد افزوده می‌شود.

در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد تنها با حدود بیش از ۷۰۰ هزار نفر جمعیت چیزی نزدیک به ۲۰۰ خبرنگار دارد اما در استان‌های بزرگ و پر جمعیت کشور شاهد چنین وضعیتی نیستیم وضعیتی که حتی موجب ایجاد موضع از سوی معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد شد. 

در همین خصوص معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد که گویی اطلاعات کاملی از عرصه مطبوعات و رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد دارد چنین خبر داد که به میزان هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۲ رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که هم تهدید است و هم فرصت است.

او به تهدید این تعداد بسیار زیاد رسانه‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: فرصت از این لحاظ که ظرفیت رسانه‌های استان هر چه بالا می‌رود امکان مطالبه‌گری و اطلاع رسانی را گسترش می‌دهد.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد به تهدیدات بالا رفتن تعداد رسانه‌های استان هم اشاره کرد و گفت: این موجب می‌شود که منابع کاهش پیدا کنند همچنین محدودیت در فعالیت رسانه‌ها ایجاد شود و استان هم ظرفیت جذب این تعداد خبرنگار را نداشته باشد.

وی به رشد عجیب درخواست مجوزها اشاره کرد و گفت: در استان از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۰ روند رو به رشدی وجود داشته در سال ۹۷ تعداد ۱۱۰ مورد و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۶ مورد درخواست مجوز بوده است این نمودار در حال رشد است به نظرم باید چاره اندیشی در داخل استان از سوی مسئولان انجام شده و این موضوع بررسی شود.

به گزارش فارس با این تفاسیر و با افزایش لحظه به لحظه تعداد رسانه‌ها نمی‌توان نظارت درستی بر عملکرد آن‌ها داشت و باید شاهد تخریب‌ها و توهین‌ها و برچسب‌ها و ایجاد جنجال در حوزه رسانه و به دنبال آن فضای مجازی استان باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول