اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

طرح انتقال آب بن به بروجن آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح انتقال آب بن به بروجن از سال ۹۱ آغاز شده و در حال حاضر مراحل نهایی را طی می‌کند، گفت: تا کنون یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است و در صورت تامین اعتبار نهایی آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

طرح انتقال آب بن به بروجن آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فردوس کریمی امروز در نشست خبری تیم عمرانی دولت، گفت: طرح آبرسانی بن‌ به بروجن، باباحیدر، گهرو و آقبلاغ در دست اقدام است اما به دلیل نیاز به تامین اعتبار با چالش‌هایی روبرو شده و برای تکمیل نیازمند ۴۵ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به ۹۴ کیلومتر لایروبی در سال گذشته، خاطرنشان کرد: کمبود‌هایی که در حوزه آب وجود دارد، ناشی از بی‌برنامگی‌ها در سال‌های متمادی است.

وی با بیان اینکه اشتغال در شمال استان تا حد زیادی به پشتوانه تامین آب بوده است، افزود: در جنوب استان حجم آبی به لحاظ برداشت بی‌رویه از مخازن ۵۶۰ میلیون مترمکعب منفی است و دیگر توان برداشت بیشتر از این مخازن نیست.

کریمی تصریح کرد: با اینکه سال گذشته زمستان پربارشی را شاهد بودیم اما سطح آب حوضه کارون از هشت میلیارد مکعب به ۴.۹ میلیارد مکعب رسیده و حجم آب زاینده‌رود نیز از ۲.۳ میلیارد مکعب به یک میلیارد مکعب رسیده که این زنگ خطری برای استفاده درست از منابع آبی است.

وی در خصوص سد شهدای چشمه‌علی نیز اظهار داشت: طبق سیاست‌گذاری‌ها باید آب از چهارمحال و بختیاری به رفسنجان انتقال داده می‌شد و چندین سال طول کشید تا نشان دهیم حجم آب کاهش یافته و ظرفیت انتقال وجود ندارد و برای سد شهدای چشمه‌علی تخصیص اعتبار صورت گرفت.

کریمی گفت: خروجی خرسان بین سد کارون ۳ و ۴ است و سیاست دولت استفاده از این منبع برای شرب و صنعت مردم استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان بوده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان با بیان اینکه طرح انتقال آب بن به بروجن از سال ۹۱ آغاز شده و در حال حاضر مراحل نهایی را طی می‌کند، ادامه داد: تا کنون یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و در صورت تامین اعتبار نهایی آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: طرح سد باباحیدر در حال تکمیل ۴ کیلومتر نهایی است و نیمه آبان‌ماه وارد مدار می‌شود، سد گهرو در حال اجراست و طرح آقبلاغ و تلمبه‌خانه ناغان نیز به مناقصه رفته‌ و به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

سلامت آب شهرکرد مورد تایید است

در ادامه مسعود ترابیان نیز گفت: در حال حاضر آب شهرکرد از طریق چشمه کوهرنگ، ۳۰ حلقه چاه و تصفیه‌خانه سامان تامین می‌شود و سلامت آب مورد تایید کارشناسان علوم‌ پزشکی است.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ذخیره آب مطلوب است و کمبود و قطعی آب نداریم.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول