اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سالانه 100 هکتار به مساحت گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری اضافه می‌شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه سطح گلخانه‌های در 2 سال اخیر به 70 هکتار رسیده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود سالیانه بیش از 100 هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شود.

سالانه 100 هکتار به مساحت گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری اضافه می‌شود

سیروس بیک‌بکان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به اینکه سطح گلخانه‌های چهارمحال و بختیاری در ۲ سال اخیر به ۷۰ هکتار رسیده است، گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات  انجام شده پیش‌بینی می‌شود سالیانه بیش از ۱۰۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان اضافه شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: راه‌اندازی ۱۳ شهرک گلخانه‌ای در استان از دیگر اقدامات مهم واثرگذار در ۲ سال اخیر است.

وی ادامه داد: باید مراحل تولید تا بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای استان به صورت زنجیره‌ای و بر اساس استاندارد‌های صادراتی صورت بگیرد.

وی اظهار داشت: انقلابی که در توسعه گلخانه‌ها در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است تنها با رویکرد صادرات‌محور و دانش‌بنیان بودن به موفقیت خواهد رسید.

بیک‌بکان در ادامه با اشاره به توسعه باغات دیم جهت صرفه‌جویی در منابع آب و جلوگیری از فرسایش خاک در چهارمحال و بختیاری، افزود: هم‌اکنون توسعه کشت گیاهان دارویی از ۱۴۲ هکتار در دولت قبل به ۳۲۶ هکتار در دولت سیزدهم رسیده است.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول