اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

فارس‌من| همزمانی انتخاب واحد با سفر اربعین؛ دغدغه‌‌ دانشجویان حسینی که برطرف شد

برخی کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه خواستار در این سامانه خواستار تغییر زمان انتخاب واحد به زمانی غیر از ایام زیارت اربعین شدند.

فارس‌من| همزمانی انتخاب واحد با سفر اربعین؛ دغدغه‌‌ دانشجویان حسینی که برطرف شد

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ «مشایه»، «زوار حسین»؛ این دو کلمه، کلماتی هستند که وقتی می‌خوانی تو را به روزهایی می‌برد که با لباس‌های خاک آلود و خسته از راه فقط به عشق بهشت زمین قدم برمی‌داشتی و راهی سفر عشق بودی؛ کربلا هر ساله میلیون‌ها جمعیت را در خود جای‌میدهد. میلیون‌ها جمعیت از جمله دانش آموز، دانشجو، مدیر، کارمند. امسال دانشجویان حسینی قبل از سفر دغدغه و چالش انتخاب واحد را دارند اینکه آیا می‌توانند در مسیر «مشایه» انتخاب رشته کنند؟

این موضوع به سامانه فارس من نیز کشیده شد و برخی از کاربران سامانه فارس من با ثبت پویشی در این سامانه «خواستار تغییر زمان انتخاب واحد به زمانی غیر از ایام زیارت اربعین شدند.»

این کاربران در پویش خود آورده‌اند:

«با توجه به همزمانی انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی با پیاده‌روی اربعین حسینی سال ۱۴۰۲ خواهشمندیم برای حضور پر شور دانشجویان عاشق اباعبدالله(ع) تاریخ انتخاب واحد ترم مهر ۱۴۰۲ را تغییر یا برای دانشجویانی که در پیاده‌روی اربعین حضور داشته‌اند، برنامه‌ریزی خاص انجام شود.»

سردبیر پویش فارس من در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در رابطه با تغییر زمان انتخاب واحد به زمانی غیر از ایام زیارت اربعین، گفت: بازه زمانی انتخاب واحد از ۸ تا ۲۲ شهریور‌ماه بود، متاسفانه این بازه انتخاب واحد دانشجویان در بازه پیاده‌روی‌ اربعین حسینی است.

* آیا دانشجویان در اربعین‌حسینی می‌توانند انتخاب واحد کنند؟ 

وی افزود: خیلی از دانشجویان، به دلیل انتخاب واحد و شروع کلاس‌ها که از ۲۵ شهریور‌ماه است، نگران هستند به دلیل این برای دانشجویان یک چالش و دغدغه است، چرا که مطلع نیستند که می‌توانند در مراسم اربعین‌ حسینی انتخاب‌رشته کنند یا نه؟

سردبیر این پویش گفت: باتوجه به اینترنت و فضایی که موجود است، دانشجویان زائر کربلا انتخاب‌رشته نمی‌‌توانند، کنند.

علی سعیدی یکی از دانشجویان که دغدغه‌ انتخاب واحد را دارد، گفت: دانشجوی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور هستم، برای ما بسیار مهم که ترم جدید از دوستان و دانشجویان دیگر عقب نمانم، اگر بازه زمانی انتخاب واحد را تغیر دهند. ما با خیال آسوده‌تری به سفر اربعین برویم.

ناهید رحیمی گفت: در این بازه چند روزه با استرس شب‌ها می‌خوابم اگر زمان انتخاب واحد تغیر نکند من نمی‌توانم به سفر اربعین بروم. این بازه زمانی را  باید در مرداد‌ماه قرار می‌دادند یا در اوایل مهرماه امیدواریم که روسای دانشگاه‌ها موافقت کنند و ما بتوانیم به اربعین حسینی برویم.

این موضوع را از روسای دانشگاه‌ها پیگیری کرده‌ایم و در ادامه نظرشان را درباره  تغیر زمان انتخاب واحد برای دانشجویان حسینی پرسیده‌ایم.

محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با تغییر زمان انتخاب رشته دانشجویان به صورتی که همزمان با اعزام آنها به اربعین نباشد، گفت: هیچ ایرادی ندارد، دانشجویان انتخاب واحد نکند، در زمان مجدد می‌توانند انتخاب واحد کنند. دانشگاه آزاد به این موارد توجه دارد.

* دانشگاه آزاد به انتخاب واحد دانشجویان اربعینی توجه دارد

وی افزود: حتما دانشجویان به اربعین بروند و نگران زمان انتخاب واحد خود نباشند، ما را هم دعا کنند. اگر انتخاب واحد که سراسر اینترنتی است، دانشجویان نتوانستد به اینترنت دست یابند این ترم را از دست نمی‌دهند ما در خدمت دانشجویانی که عازم اربعین می‌شوند، هستیم.

دانشجویان نگران زمان انتخاب واحد خود نباشند، ما را هم دعا کنند. اگر انتخاب واحد که سراسر اینترنتی است، دانشجویان نتوانستد به اینترنت دست یابند این ترم را از دست نمی‌دهند

 وی در رابطه با وام دانشجویی نیز گفت: وام دانشجویی هم در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و نیازی به نگرانی دانشجویانی که عازم اربعین می‌شوند، نیست.

 محمدمیره‌ای مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران نیز با توجه به اعزام کاروان دانشجویی دانشگاه تهران به مراسم   باشکوه پیاده‌روی اربعین و همچنین حضور تعداد قابل توجهی از دیگر دانشجویان در این سفر معنوی، اظهار داشت: بازه زمانی ویژه‌ای به منظور انتخاب واحد دانشجویانی که به دلیل حضور در پیاده‌روی اربعین، موفق به انتخاب واحد از ۴ تا ۱۲ شهریور‌ماه نمی‌شوند، در نظر گرفته خواهد شد که زمان آن متعاقباً اعلام می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول