اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و کره جنوبی تقویت می‌شود

در دیدار مقامات ارشد قرقیزستان و کره جنوبی در «بیشکک» در مورد اجرای پروژه‌های عمرانی در حال اجرا و چشم انداز همکاری در زمینه‌های جدید بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و کره جنوبی تقویت می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «آیبک مولدوگازیف» معاون وزیر امور خارجه قرقیزستان با «کانگ جو هونگ» مدیرکل بخش برنامه‌ریزی برای همکاری‌های توسعه دفتر هماهنگی سیاست‌های دولتی وزارت امور خارجه کره جنوبی در «بیشکک» دیدار کرد.

در این دیدار طرفین در مورد اجرای پروژه‌های عمرانی در حال اجرا و چشم انداز همکاری در زمینه‌های جدید بحث و تبادل نظر کردند.

با توجه به گنجاندن قرقیزستان در فهرست اولویت کشورهای دریافت کننده کمک‌های رسمی توسعه، از طرف کره‌ دعوت شد تا تعدادی از پروژه‌های کمک مالی مهم اجتماعی-اقتصادی را برای سال‌های 2024-2025 در زمینه‌هایی مانند مدیریت دولتی، کشاورزی، دیجیتالی سازی، مراقبت‌های بهداشتی و توسعه منطقه‌ای در نظر بگیرد.

همچنین در این دیدار تاکید شد که از زمان افتتاح دفتر« KOICA » در « بیشکک» در سال 2015، تعدادی پروژه در بخش مدیریت الکترونیک، کشاورزی و همچنین پروژه ایجاد یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه مدیریت زمین در این کشور اجرا شده است.

طرف قرقیزستان به کمک‌های بلاعوض ارائه شده توسط KOICA اشاره کرد که در زمینه‌هایی مانند کشاورزی، مدیریت دولتی، آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، انرژی و توسعه منطقه‌ای انجام می‌شود. همچنین به مهمترین نقش این اداره در توسعه دیجیتالی شدن در کشور، برگزاری انتخابات و همه پرسی اشاره قرار شد.

جو هونگ نیز به نوبه خود تاکید کرد که این دو کشور در حال توسعه روابط سودمند و مشارکتی متقابل هستند و دفتر KOICA در قرقیزستان در نظر دارد پروژه‌های خاص و کاربردی دیگری را اجرا کند.

علاوه بر این، طرف کره‌ای خاطرنشان کرد که به منظور ارتقای رشد اقتصادی-اجتماعی در قرقیزستان به تلاش برای حمایت از دستیابی به اهداف توسعه پایدار (2030) و استراتژی توسعه ملی ادامه خواهد داد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول