اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

شعار ملی روز جهانی گردشگری اعلام شد

معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: «گردشگری و سرمایه‌ گذاری سبز» به عنوان شعار ملی روز جهانی گردشگری انتخاب شده است.

شعار ملی روز جهانی گردشگری اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با توجه به اینکه سازمان جهانی گردشگری یا UNWTO شعار روز جهانی گردشگری در تاریخ 27 سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی برابر با ۵ مهر ۱۴۰۲ را گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز معادل Tourism and Green Investment اعلام کرده و بر سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمندتر در سه حوزه افراد، سیاره زمین و رفاه، تاکید داشته است، از این رو شعار ملی جهت گردامیداشت این ایام، سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری سبز انتخاب شده است.

محمد جهانشاهی با بیان این خبر گفت: انتخاب شعار ملی سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز در واقع بستری به منظور جهت‌دهی به سیاست‌ها، برنامه‌ها و اقدامات جاری منطبق با شعار سازمان جهانی گردشگری با عنوان گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز به شمار می‌آید و علاوه بر اینکه رویکرد گرامیداشت روز جهانی گردشگری امسال را به نمایش خواهد گذاشت، سبب انطباق با الگوها و نگاه جهانی در همه طول سال خواهد شد.

وی با بیان اینکه گردشگری به عنوان یک صنعت رو به رشد، تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد جهانی دارد، افزود: نظر به چالش‌های زیست‌محیطی کنونی و نیاز به حفظ منابع طبیعی، سازمان جهانی گردشگری یا  UNWTO تلاش کرده است تا اصول و رویکردهای سبز و پایدار را در صنعت گردشگری ترویج دهد، بنابراین شعار سال را با موضوع  گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز انتخاب کرده است.

جهانشاهی گفت: از آنجایی که سرمایه‌گذاری سبز متشکل از سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و فعالیت‌هایی به شمار می‌آید که به توسعه پایدار، بهبود کیفیت محیط‌زیست و حفظ منابع طبیعی کمک می‌کند؛ از این رو سازمان جهانی گردشگری این مفهوم را با هدف ترویج سفرهای پایدار و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های سبز و پایدار در صنعت گردشگری بیان می‌کند.

معاون دفتر توسعه گردشگری داخلی سبز تصریح کرد: سرمایه‌گذاری سبز در صنعت گردشگری شامل سرمایه‌گذاری در تأسیسات گردشگری پایدار، انتخاب انرژی تجدیدپذیر، حفظ مناطق طبیعی و فرهنگی، حمایت از جوامع محلی و ایجاد اشتغال محلی به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد:  سازمان جهانی گردشگری با نظر گرفتن اهمیت حفظ منابع طبیعی، تنوع زیستی، کاهش اثرات منفی بر محیط‌زیست و ایجاد ارتباط محلی، خانواده بزرگ گردشگری را به توسعه گردشگری پایدار و سبز تشویق می‌کند از این رو  شعار جهانی گردشگری وسرمایه گذاری سبز و در پی آن شعار ملی سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه‌گذاری سبز بر اهمیت نقش‌پذیری افراد، زمین و رفاه با عنوان رشد و شکوفایی تاکید می‌کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول