اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اتحاد جهادگران فاطمی برای محرومیت زدایی در طرقبه شاندیز

فرمانده ناحیه بسیج طرقبه شاندیز با اشاره به افتتاح یک کارگاه خیاطی با وام قرض الحسنه اشتغالزایی، گفت: ۱۱ مدرسه و ۴ باب منزل خانوادۀ معسر به همت بسیج سازندگی در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در راستای محرومیت زدایی به مدت ۱۰ روز مرمت و بازسازی شد.

اتحاد جهادگران فاطمی برای محرومیت زدایی در طرقبه شاندیز

سرهنگ پاسدار روح الله پسندیده در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد، باگرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمران، اظهارکرد: با مشارکت ۲۳۰ جهادگر بسیجی متشکل از ۱۵ گروه جهادی با همکاری بسیج سازندگی این ناحیه در راستای محرومیت زدایی و کمک به اقشار نیازمند و کم برخوردار، رزمایش جهادگران فاطمی ۳ در عرصه های عمرانی، خدمات رسانی، فرهنگی، آموزشی و خدماتی در سطح شهر و روستاهای طرقبه شاندیز به مدت ۱۰ روز در قالب ۲۳ اردوی جهادی اجرا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز با اشاره به اینکه عمده فعالیت های گروه های جهادی در عرصه های عمرانی است، تصریح کرد: در مدت برگزاری این رزمایش، عملیات عمرانی در بیش از ۱۱ مدرسه از مدارس سطح شهر و روستاها در قالب مرمت و بازسازی، فضاسازی و زیباسازی محیطی، رنگ آمیزی و ساخت کلاس جدید و همچنین رنگ آمیزی قبور شهدا با کمک خیرین و همکاری آموزش و پرورش شهرستان در روستاهای حصارسرخ، جاغرق، زشک و شهرهای شاندیز و طرقبه با هزینه بیش از ۶۰۰ میلیون ریال اجرا شد.

مرمت و بازسازی ۴ باب منزل خانواده معسر به کمک خیران

وی با اشاره به بخش خدمات رسانی گروه های جهادی، بیان کرد: به همت جهادگران بسیجی و کمک خیرین شهرستان تعداد ۴ باب منزل خانواده های معسر (تهی دست) و کم برخوردار در روستاهای حصار سرخ، طرقدر و عنبران باهزینه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال مرمت و بازسازی شد.

وی بیان کرد: بیش از ۲۰۰ بسته معیشتی و همچنین ۲۰۰ پرس غذای گرم توسط جهادگران فاطمی تهیه و در سطح روستاهای شهرستان بین اقشار محروم و خانواده های کم برخوردار و دانش آموزان مناطق محروم در قالب طرح خدمات رسانی و رزمایش کمک های مومنانه توزیع شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طرقبه شاندیز ادامه داد: در همین راستا تعداد ۲ سیسمونی به ارزش بیش از ۱۲۰ میلیون ریال تهیه و به خانواده نیازمند اهدا شد.

سرهنگ پسندیده با اشاره به خدمات رسانی در عرصه فرهنگی و آموزشی برگزاری کارگاه و کلاس های آموزشی خیاطی و خودامدادی در ۲ روستای شهرستان را از دیگر فعالیت های جهادگران بسیجی در قالب رزمایش فاطمی ۳ عنوان کرد.

وی در بخش دیگر از این گفت و گو، افتتاح یک کارگاه خیاطی در روستای ابرده علیا بخش شاندیز با کمک و ارائه وام های قرض الحسنه اشتغالزایی بسیج سازندگی و فراهم شدن زمینه اشتغال مستقیم ۴ نفر در این کارگاه را بخشی از فعالیت های جهادی و محرومیت زدایی این ناحیه برشمرد.

فرمانده ناحیه طرقبه شاندیز، اضافه کرد: بیش از ۶۰ گروه جهادی متشکل از خواهر و برادر در سطح شهرستان طرقبه شاندیز فعالیت دارند که هر گروه جهادی بالغ بر ۱۰ تا ۱۵ نفر عضو داشته که در قالب طرح های محرومیت زدایی و مردم یاری و کمک به مردم در مناطق محروم در عرصه های مختلف شتافته و امیدآفرینی می کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول