ورود نخستین قطار ترانزیت بار روسیه-عربستان به بندرعباس

سرپرست اداره کل راه آهن هرمزگان از ورود نخستین قطار ترانزیت ریلی بار روسیه-عربستان به بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا نصیری برازنده سرپرست اداره کل راه آهن هرمزگان صبح امروز اظهار کرد: یک رام قطار باری حامل محموله صادراتی روسیه به عربستان برای تخلیه محموله صادراتی وارد بندر شهید رجایی بندرعباس شد. وی با بیان اینکه این قطار باری ترانزیت با ۲۸ واگن و ۳۶ کانتینر۴۰ فوتی روز دوشنبه دوم شهریورماه از مرز اینچه برون در استان گلستان وارد کشور شد، تصریح کرد: این قطار دیروز وارد بندر شهید رجایی  شد و به محوطه اعلامی صاحب کالا منتقل گردید. مدیرکل راه آهن هرمزگان با اشاره به اینکه محموله صادراتی بعد از تکمیل تشریفات گمرکی تخلیه و به بندر جده عربستان از طریق دریا منتقل می‌شود، اظهار کرد: ترانزیت کالا شامل فرآیندی است که محموله صادراتی یک کشور به کشور دیگر از مسیر ایران صادر شود. محور ترانزیتی روسیه - بندرعباس طی دو سال اخیر نیز شاهد انتقال محموله های کالایی و ترانزیتی مختلفی بوده که بر بستر ریل از مرز اینچه برون وارد کشورمان شده و در نهایت در بندرعباس برای انتقال به دیگر کشورها، تخلیه شده است. این مسیر برای روسیه بسیار اقتصادی است. پایان پیام/د
ریلی
09:33 - 30 اوت 2023

2 بازنشر
69 بازدید



1 پاسخ