اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بهره‌برداری از مخزن قائمیه، مشکل آب محدوده غرب اصفهان را برطرف می‌کند

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با اشاره به ساخت مخزن ۱۰ هزارمتر مکعبی محله قائمیه گفت: این پروژه پیشرفت ۴۵ درصدی داشته و در صورت همکاری دستگاه‌های خدماتی مرتبط، این طرح با استفاده از همه ظرفیت‌ها تا یک سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از مخزن قائمیه، مشکل آب محدوده غرب اصفهان را برطرف می‌کند

حسین اکبریان مدیرعامل آبفای استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: فرماندار اصفهان در بازدید از مخزن قائمیه، در جریان پیشرفت فیزیکی این پروژه قرار گرفت و به منظور تامین پایدار آب شرب مردم اصفهان بر رفع موانع اجرایی و تسریع در احداث مخزن ۱۰ هزارمتر مکعبی محله قائمیه تاکید کرد.

وی گفت: این پروژه در حال حاضر پیشرفت ۴۵ درصدی داشته و در صورت همکاری دستگاه‌های خدماتی مرتبط، این طرح با استفاده از همه ظرفیت‌ها تا یک سال آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

اکبریان هدف از ساخت این مخزن را تامین آب شهروندان و تعادل در فشار شبکه برای محدوده غرب شهر اصفهان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه قسمت‌هایی از منطقه دارای اختلاف ارتفاعی بیش از ۵۰ متر است و ظرفیت مخزن فعلی با توجه به ساخت و سازهای زیاد و افزایش جمعیت پاسخگوی نیاز شهروندان نبود، این طرح در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان با بیان اینکه اجرای این طرح، آب ذخیره مورد نیاز جمعیتی بالغ بر ۴۵ هزار نفر در محله‌های قائمیه، گلزار، کوهسار، برج‌های سپهر، بلوار شفق، شهرک قدس و نیروگاه تا زندان مرکزی را تامین می کند، بیان کرد: با توجه به بلند مرتبه‌سازی و رشد قابل توجه جمعیت در این مناطق، ساخت این مخزن به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مشترکان ضروری است و با تکمیل و بهره‌برداری از مخزن جدید توان تامین آب مشترکان نیز افزایش می‌یابد.

وی اعتبار این طرح را بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر حجم کل مخازن آب استان اصفهان بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب است.

اکبریان خاطرنشان کرد: عملیات لوله‌گذاری خط انتقال رفت و برگشت ۵۰۰ و ۷۰۰ میلیمتر فولادی، حد فاصل پل مفتح تا محله گلزار، خیابان گلزار یکم که محل احداث مخزن است با توجه به شرایط سخت و کوهستانی نیز به پایان رسیده است.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان تصریح کرد: در این بازدید فرماندار اصفهان بر تعامل و همکاری بیش از پیش شهرداری با آبفای استان اصفهان در اجرای زیر ساخت‌های لازم در زمینه خدمات رسانی آبفا به مردم تاکید کرد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول