اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

برخورداری ۴۶۲ هزار بوشهری از بیمه رایگان درمانی

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: ۴۶۲ هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این جمعیت معادل ۸۰ درصد در قالب صندوق بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی رایگان بیمه شده‌اند.

برخورداری ۴۶۲ هزار بوشهری از بیمه رایگان درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، داراب بارگاهی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه ۴۶۲ هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که از این جمعیت معادل ۸۰ درصد در قالب صندوق بیمه روستایی و بیمه سلامت همگانی رایگان بیمه شده‌اند، اظهار داشت: رایگان شدن پنج دهک درآمدی و کاهش میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های ۶ تا ۹ یکی از نقاط قوت سازمان بیمه سلامت است که افزایش قابل توجه جمعیت تحت پوشش و امیدافزایی در جامعه را به دنبال دارد.

وی افزود: علاوه بر ۲ دهکی که به جمعیت بیمه شدگان رایگان اضافه شده، میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه دهک‌های ۶ تا ۹ نیز کاهش قابل توجهی داشته است؛ به طوری که پرداختی دهک ۶ از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد، پرداختی دهک ۷ از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد و پرداختی دهک ۸ از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک ۹ از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد کاهش می یابد.

این مقام مسؤول ادامه داد: شناسایی افراد فاقد بیمه در طرح پوشش بیمه همگانی از موضوع‌های مهم سازمان بیمه سلامت است که این مهم در استان بوشهر بخوبی محقق شده است. افراد فاقد بیمه می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش قرار بگیرند و از خدمات درمانی در مراکز دولتی دانشگاهی تا سقف ۹۵ درصد برخوردار شوند.

بارگاهی اعلام داشت: مبلغ کل سرانه حق بیمه درمان در سالجاری یک میلیون و ۴۳۵ هزار تومان است که این مبلغ برای سه دهک اول درآمدی جامعه بصورت رایگان بوده و با مصوبه اخیر هیات وزیران دهک‌های چهار و پنج نیز به صورت خودکار تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند.

وی اضافه داشت: افراد فاقد پوشش بیمه درمان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و یا از طریق سامانه خدمات شهروندی به نشانی bimehsalamatiranian.ir به صورت غیر حضوری نسبت به بیمه خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول