اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

سیل به ۶۱ روستا در اهر، ورزقان و خداآفرین خسارت زد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: طبق بررسی‌های اولیه سیل روز گذشته در منطقه ارسباران به ۶۱ روستا در اهر، ورزقان و خداآفرین خسارت وارد کرده است.

سیل به ۶۱ روستا در  اهر، ورزقان و خداآفرین خسارت زد

محمدباقر هنربر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده استان اظهار داشت: در این حادثه ۳۱ روستای شهرستان اهر و خود شهر اهر، ۲۰ روستای شهرستان ورزقان و ۱۰ روستا در خداآفرین دچار خسارت شده‌اند.

وی ادامه داد: در شهرستان کلیبر نیز مزارع، باغات و جاده‌های بین این اراضی در نتیجه جاری شدن سیل آسیب دیده‌اند و آبگرفتگی منازل مسکونی و تعدادی واحدهای دامی نیز از دیگر خسارات حادثه غیر مترقبه روز گذشته در منطقه ارسباران بوده است.

سیل گاز ۹ روستا را قطع کرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری از وارد آمدن خسارت به اسباب و وسایل ۳۰۰ منزل در شهر و شهرستان اهر و نیز ۱۰ واحد مسکونی در ورزقان نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر گاز و برق ۹ روستای منطقه قطع است که با تلاش و پیگیری دستگاه‌های مربوطه این مشکل تا ۲ ساعت آینده حل خواهد شد.

وی با اشاره به تلف شدن تعدادی احشام و تخریب چندین دستگاه خودرو خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت‌ها نیز علاوه بر تخریب صورت گرفته در مورد راه‌های دسترسی اصلی، تعدادی از پل‌های ارتباطی و مسیرهای روستایی نیز دچار خسارت شده‌اند که حجم و میزان دقیق این خسارت‌ها در حال ارزیابی است و پس از تجمیع از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

هنربر گفت: خوشبختانه در این حادثه هیچ تلفات جانی نداشتیم و تنها پنج مصدوم به صورت اورژانسی به مراکز درمانی منتقل شدند که از این تعداد تنها یک نفر در بیمارستان بستری است و وضعیت عمومی وی نیز خوب اعلام شده و آمار اعلامی در برخی رسانه‌ها در خصوص تعداد مصدومان چند ۱۰ نفری سیل مربوط به افرادی است که خود به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و بیشتر آنها نیز بدون هیچ مورد خاصی و نهایتاً به صورت درمان جزئی و سرپائی مرخص شده‌اند.

برای دیدن گزارش تصویری سیل در اهر اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/ ۶۰۰۳۶/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول