اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

یادواره خلبان شهید محمد نوژه با حضور فرماندهان ارتش برگزار می‌شود

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان از برگزاری چهل و چهارمین سالگرد شهادت اولین خلبان شهید «محمد نوژه» و یادواره شهدای نیروی هوایی و دریایی با حضور فرماندهان کشوری در همدان خبر داد.

یادواره خلبان شهید محمد نوژه با حضور فرماندهان ارتش برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، امیر سرتیپ دوم پرویز مرادبکی ظهر امروز به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد شهادت اولین خلبان شهید «محمد نوژه» و یادواره شهدای نیروی هوایی و نیروی دریایی اظهارکرد: ۲۵ مرداد سال ۵۸، خلبان «محمد نوژه» به شهادت رسیدند، اولین شهید خلبانی که در غائله کردستان و زمانی که هر کسی به دنبال سهم‌خواهی بود و ایران هم به دنبال خنثی کردن  توطئه‌ها، آسمانی شد.

وی با بیان اینکه مراسم در خور شان این شهید و یادواره شهدای نیروی هوایی و دریایی روز ۱۳ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در حسینیه امام (ره) برگزار خواهد شد گفت: شهید محمد نوژه، اسوه اخلاق، اخلاص و معنویت و یکی از افتخارات وطن بودند که به دنبال این هستیم ایشان را بیشتر معرفی کنیم.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان همدان یک‌هزار و ۳۰۳ شهید نیروی زمینی، ۱۱۳ شهید نیروی هوایی، ۴۲ شهید خلبان نیروی هوایی و ۱۴ شهید نیروی دریایی دارد افزود: بالاترین شهدا را در بین نیروی مسلح ‌و شهدای خلبان نیروی هوایی در کشور داریم.

وی بیان کرد: یادواره با حضور امیر سیاری؛ معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر واحدی؛ فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر فولادی؛ رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و دیگر فرماندهان نیروی دریایی برگزار خواهد شد.

مرادبکی با بیان اینکه کتاب‌هایی زیادی در حوزه شهید نوژه منتشر شده که در روز مراسم کتاب مخصوص این شهید ویژه کودکان با عنوان کتاب «قصه نام من» به نویسندگی خانم گودرزیان رونمایی می‌شود گفت: پایگاه نوژه بیشترین عملیات و بیش از ۵۰ درصد عملیات‌ها را در دوران دفاع مقدس بر عهده داشت.

وی گفت: بسیاری از اسکله‌های عراقی از این پایگاه مورد هدف قرار گرفت، به طوری که با حمله‌های راهبردی میزان صادرات به عراق را تقریبا به صفر رساندیم و نیاز است این موارد بیشتر گفته شود.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان با تاکید به اینکه پایگاه نوژه در طول هشت سال دفاع مقدس روزانه پرواز داشت و همواره درگیر جنگ بود افزود: شهادت شهید عباس دوران از این پایگاه بود و عملیات اچ ۳ نیز از اینجا انجام شد که می‌طلبد بیشتر به معرفی آن بپردازیم.

وی تصریح کرد: سعی خواهیم کرد فیلم و کتاب‌های بیشتری از شهدایی که از پایگاه شهید نوژه به شهادت رسیدند تهیه کنیم چراکه کمی در این حوزه کوتاهی شده است.

مرادبکی عنوان کرد: ۶ ماهه ابتدای جنگ به تفکیک عملیات‌ها از پایگاه نوژه تعداد ۱۲ هزار و ۴۲۹ سورتی پرواز انجام شده و این پایگاه ماموریت‌های اثرگذاری در پشتیبانی از نیروی مقاومت نیز انجام داده که نیاز است بیشتر به تشریح این اقدامات بپردازیم.

وی با بیان اینکه ایام کرونا ارتش جمهوری اسلامی در کنار مردم و بین مردم بود و خدمت‌رسانی می‌کرد و حتی بیمارستان‌های ارتش در اختیار بیماران قرار گرفت عنوان کرد: در حوادثی مانند زلزله، ارتش اولین یگانی است که برای کمک به مردم حضور پیدا می‌کند و البته اینها وظیفه ماست.

فرمانده پایگاه سوم شکاری شهید نوژه همدان با بیان اینکه پرنده‌های بسیاری در حوزه نیروهای مسلح ساخته شده که پرنده صاعقه و یاسین جزو آنها هستند افزود: در نیروهای مسلح تلاش‌های زیادی شده و ظرفیت‌های علمی خوبی وجود دارد.

وی گفت: با توجه به تجربیاتی که از دفاع مقدس داریم، خوشبختانه در ساخت انواع تسلیحات بومی و نطقه‌زن و استراتژی به خودکفایی رسیدیم، به طوری که ایران امروز در حوزه تسلیحات صادرات هم انجام می‌دهد.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول