اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مردم بیرم ۵ سال دیگر صبر کنند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: پروژه انتقال آب از محل سد سلمان فارسی به بیرم، چاهورز، خیرگو و علامرودشت به طول ۹۰ کیلومتر کار زمان‌بری است و به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار و نزدیک به 5 سال زمان نیاز دارد‌.

مردم بیرم ۵ سال دیگر صبر کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌جان صادق‌پور امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت آبرسانی به بیرم لارستان و بخش‌های تابعه گفت: این پروژه پروژه‌ای سخت، زمان‌بر و هزینه‌بر است اما اقدامات لازم در حال انجام است.

وی افزود: این پروژه به طول ۹۰ کیلومتر و اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان نزدیک به ۵ سال به طول خواهد انجامید.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس افزود: در حال حاضر آب شرب این مناطق از طریق آب‌شیرین‌کن تامین می‌شود و مردم باید تا اجرای کامل این خط صبور باشند.

وی در ادامه با اشاره به خشکی کامل سد رودبال و از بین رفتن یکی از بزرگ‌ترین مخازن تامین‌کننده آب در استان گفت: از سال گذشته نسبت به خشکی این سد برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد اما متاسفانه به دلیل کم بودن بارش‌ها این سد در خردادماه امسال به طور کامل خشک شد.

صادق‌پور با اشاره به اینکه سد رودبال، آب شرب شهرستان‌های فسا، داراب و حاجی‌آباد را تامین می‌کرد، افزود: خوشبختانه با برنامه‌ریزی و مدیریت، حفر، تجهیز و کف‌شکنی ۴۰ حلقه چاه در مدار بهره‌برداری قرار گرفت و اب این شهرستان‌ها تامین شد و مشکلی پیش نیامد. او با بیان اینکه تابستان امسال شرابط بهتری را نسبت به سال‌های گذشته داشتیم، اظهار کرد: علی‌رغم کم‌آبی‌ها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تابستان امسال را با کمترین تنش‌ها و بحران اجتماعی گذراندیم و می‌توانیم این نوید را بدهیم که تابستان ۱۴۰۳ وضعیت بهتری را شاهد باشیم.

وی حضور در شهرستان‌ها و گفتگو با مردم و سخنرانی در خطبه‌های نماز جمعه را از جمله تاثیرات این اتفاق عنوان کرد و افزود: فرهنگ‌سازی تاثیر بسیار مهمی در کنترل و مدیریت منابع اب و میزان مصرف دارد.

مدیرعامل آبفا فارس، درباره میزان هدررفت آب نیز اظهار داشت: اگر سرقت اب صورت نگیرد هیچ نقطه‌ای بدون اب نخواهیم داشت و می‌توانیم برای همه نقاط جمعیتی استان آب موردنیاز را تامین کنیم.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های هفته دولت اظهار داشت: امسال بالاترین تعداد پروژه‌ها را به لحاظ کمی و کیفی داشتیم که شامل ۷۸ پروژه در ۳۰ شهرستان بود.

صادق‌پور ادامه داد: از این تعداد ۶۹ پروژه با اعتبار ۶۶۰ میلیارد تومان در حوزه آب و ۹ مورد با اعتبار ۱۲۹۳ میلیارد تومان مربوط به فاضلاب بود که ۸۰۰ هزار نفر از آنها بهره‌مند شدند.

وی افزود: در مجموع ۸۰۰۰ متر مکعب مخزن افتتاح شده است، ۲۷۰ کیلو متر خط انتقال آب و ۳۴ حلقه چاه به بهره‌برداری رسیده و ۳ تصفیه‌خانه نیز افتتاح شده است.

پایان پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول