اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

عدم امکانات خوابگاهی مانع تحصیل دانش‌آموزان عشایری در گنبدکاووس

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: متاسفانه عدم امکانات خوابگاهی مناسب سبب شده که با وجود قبولی دانش‌آموزان مستعد در مدارس نمونه و تیزهوشان، آنها از ادامه تحصیل در شهر گنبدکاووس منصرف شوند.

عدم امکانات خوابگاهی مانع تحصیل دانش‌آموزان عشایری در گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عرازمراد مغربی‌قوجق صبح امروز در گردهمایی مدیران مدارس عشایری استان گلستان با حضور مدیرکل توسعه عدالت آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش در باشگاه فرهنگیان اظهارکرد: بیش از ۹۱ هزار دانش‌آموز گنبدی سال تحصیلی جدید را آغاز خواهند کرد که از این تعداد ۹ هزارو ۵۰۰ نفر دانش‌آموز عشایری هستند و بیشتر در نوار مرزی تحصیل می‌کنند.

مغربی‌قوجق گفت: تعداد ۲۳ نفر از دانش‌آموزان عشایری در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان و ۳۰ نفر از این دانش‌آموزان نیز در کنکور سراسری  در رشته‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان قبول شدند.

وی با اشاره به استعدادهای درخشان دانش‌آموزان عشایری تصریح‌کرد: با وجود اینکه تعداد زیادی از این دانش‌آموزان در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان قبول شدند اما به دلیل عدم امکانات خوابگاهی در شهر، این دانش‌آموزان مجبور هستند ترک تحصیل کنند.

مدیرآموزش‌وپرورش شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان‌کرد: بیش از هشت سال از شروع عملیات اجرایی خوابگاه علامه جعفری داشلی‌برون می‌گذرد و با وجود اینکه بنیاد برکت مسئولیت تکمیل این پروژه را عهده‌دار شده اما هنوز بلاتکلیف است‌.

وی ادامه داد: چند آموزشگاه 2 و 6 کلاسه در مناطق مرزی نیمه کاره رها شده که در صورت بهره‌برداری این پروژ‌ه‌ها، فضاهای خوب تحصیل برای دانش‌آموزان نوار مرزی مهیا خواهدشد.

* پوشش تحصیلی رادیویی در مناطق عشایری گلستان

مدیرکل امور عشایری گلستان در این گردهمایی گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن برخی از مناطق عشایری در گلستان و محرومیت این مناطق، تلاش داریم تا پوشش تحصیلی رادیویی را در مناطق عشایری فراهم کنیم و زیرساخت‌های اولیه آن توسط مخابرات در حال انجام است.

پرتانی اظهارکرد: با توجه به محرومیت نوارمرزی و عشایری گلستان، تجهیز این مناطق برای پوشش رادیویی تحصیلی و توجه ویژه به مدارس عشایری ضروری است.

پایان پیام/83021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول