اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

خراسان‌جنوبی‌ها در صحن قدس حرم رضوی عزاداری می‌کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از اجتماع عظیم هیات‌های عزاداری استان در شب رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن مصطفی (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در صحن قدس حرم رضوی خبر داد.

خراسان‌جنوبی‌ها در صحن قدس حرم رضوی عزاداری می‌کنند

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ اربعینی دیگر به پاست اما نه در آن سوی مرز در سرزمین کربلا، بلکه این سوی مرز و در مشهد الرضا (ع) آن هم با اجتماعی میلیونی.

آن‌هایی که کربلایی شدند اکنون می‌خواهند مشهدی هم شوند به همین واسطه نه اربعین را از دست داده‌اند و نه می‌خواهند چهل هشتم را از دست بدهند. اکنون مشهد الرضا (ع) شده کربلای دیگری عده‌ای که از اربعین جامانده بودند مهمان‌خوان گسترده شاه خراسان اند از اربعین و عده‌ای بسیاری نیز با پای پیاده خود را به شمش الشموس رسانده‌اند و اکنون در جوار آقا علی‌بن‌موسی الرضا (ع)‌ اند.

عده‌ای نیز در میانه راهند و چند قدمی تا دیدار یار برای آن‌ها باقی نیست آن‌هم با پاهای تاول‌زده و سر و صورت آفتاب سوخته و خسته و کوفته راه.

عده‌ای نیز در حال بستن بار سفراند و می‌خواهند در روز موعد مهمان غریب الغربای خراسان باشند.

خلاصه اکنون همه شریان‌هایی که به شاهراه شاه طوس می‌پیودند شلوغ است همه در راه سفراند برای این که روزهای پایانی ماه صفر همانند همیشه مهمان شاه خراسان باشند.

خراسان جنوبی‌ها نیز همانند دیگر نقاط ایران و جهان عده‌ای از آن‌ها به خیل عظیم عزاداران روزهای پایانی صفر در مشهد الرضا پیوسته‌اند و عده‌ای نیز در میانه راهند چند قدمی تا تپه سلام باقی نیست تا به حریم یار برسند.

عده‌ای هم در حال بستن کوله‌بار سفرند تا آن‌ها نیز در زمان موعد در صحن و سرای امام خویش باشند.

۴۵کاروان پیاده خراسان جنوبی در مشهد الرضا (ع)

آن طور که حجت‌الاسلام و المسلمین حجت سالاری مکی در گفت و گو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: ۴۵ کاروان پیاده از خراسان جنوبی راهی مشهد الرضا (ع) شدند که عده‌ای اربعین حسینی در مشهد بوده‌اند و عده‌ای نیز برای روزهای پایانی صفر می‌خواهند مهمان آقا علی‌بن‌موسی الرضا (ع) باشند.

وی از اجتماع عظیم هیات‌های عزاداری خراسان جنوبی در شب رحلت نبی مکرم اسلام حضرت محمد بن مصطفی (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در صحن قدس حرم رضوی خبر داد و از همه خراسان جنوبی‌ها مقیم مشهد و دیگر نقاط ایران خواست که در این شب به اجتماع عظیم عزاداران خراسان جنوبی بپیودند.

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی قرارگاه رسانه‌ای از استان نیز همانند اربعین حسینی برای پوشش این برنامه‌ها در حرم مطهر رضوی حضور خواهند داشت.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول