اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

عطر حزن‌انگیز اربعین در عصر شعر سقانفار پیچید

عطر حزن انگیز و غم اندود اربعین حسینی که هزار و چند صد سال قبل از دل چادرهای خاکستر شده دشت کربلا و خرابه‌های شام تا سرتاسر این کره خاکی پیچیده و همه را به عشق اباعبدالله (ع) مبتلا کرده است، ماندگارتر از آن است که به این زودی‌ها از مشام هواخواهان حسین (ع) برود.

عطر حزن‌انگیز اربعین در عصر شعر سقانفار پیچید

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، عطر حزن‌انگیز و غم اندود اربعین حسینی ماندگارتر از آن است که به این زودی‌ها از مشام هواخواهان حسین (ع) برود.

عطری که هزار و چند صد سال قبل از دل چادرهای خاکستر شده دشت کربلا و خرابه‌های شام تا سرتاسر این کره خاکی پیچیده و همه را به عشق اباعبدالله (ع)  مبتلا کرده است.  

 عصر شعری با عنوان سقانفار در سالن شهید باغبانی حوزه هنری مازندران در ساری برپاشد.

عصر شعری که نویسندگان و شاعران فارسی سرا و مازنی قافیه‌هایش را ساختند و مسؤولان شهری و استانی، هنرمندان، فعالان فرهنگی و علاقمندان به شعر ردیف‌هایش را چیدند.

کارشناس آفرینش ادبی حوزه هنری استان مازندران که خود نیز یکی از شعرای حاضر در این محفل هنری بود، اظهار کرد: این عصر شعر با هدف پاسداشت ارزش‌های حسینی به مناسبت اربعین برگزار شد و علاقمند بودیم در فضایی ادبی به ساحت اباعبدالله (ع) و اصول انسانی برآمده از عاشورا ابراز ارادت کنیم.

وی با بیان اینکه پانزده شاعر و نویسنده و پژوهشگر در این برنامه حاضر بوده‌اند، افزود: میثم رنجبر، احمد ایرانی‌نسب، علیرضا دهرویه، مهدی کردفیروزجایی، محمدجواد آسمان، سیدعبدالجواد موسوی، حسن شیردل، بهزاد دانشگر، مریم رزاقی، ابراهیم باقری حمیدآبادی، محمود پورمرادی، محمد جواد مهدوی و سیده نرگس هاشم‌ورزی از جمله شعرای حاضر در این محفل بودند.

میثم امیری بیان کرد: جمع برگزیده‌ و متنوعی از شعرا و نویسندگان کشور و مازندران در این محفل حضور داشتند و با وجود سلایق گوناگون‌شان از این برنامه استقبال کردند.

کارشناس آفرینش ادبی حوزه هنری مازندران عنوان کرد: از آنجایی که کشتی حضرت سیدالشهدا وسیع‌تر و سریع‌تر است، باید با نگاه به همه جریان‌های علاقمند به اهل بیت برنامه‌های ادبی و هنری را برگزار کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه به خاطر امام حسین (ع)  باید به همه هنرمندان میدان داد، گفت: هر کسی که به امام حسین (ع) ارادت دارد باید در برنامه‌های ادبی و هنری هم نقش‌آفرین باشد.

دومین عصر شعر و روایت سقانفار با موضوع جوانمردی و عاشورا با همکاری حوزه هنری استان مازندران، اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول