اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: مراسم جاماندگان اربعین با پیمایش ۵ هزار کیلومتر انجام شد

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی گفت: آیین باشکوه جاماندگان اربعین در سطح کشور با پیمایش ۵ هزار کیلومتر به انجام رسید.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی: مراسم جاماندگان اربعین با پیمایش ۵ هزار کیلومتر انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، شامگاه سه شنبه، در مراسم اجتماع بزرگ عزاداران و دسته‌های عزاداری که در محل بلوار امامزاده حسن (ع) برگزار شد، با بیان اینکه سپاه کرجی‌ها سپاه امام حسن مجتبی (ع) است، گفت: حال و ارادت افراد به امام حسن مجتبی (ع) است.

وی در خصوص پیاده روی جاماندگان اربعین، بیان کرد: حدود ششصد شهر در کشور مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین را برگزار کردند.

قمی ادامه داد: مجموع کیلومتر‌ مسیرهای پیاده روی جاماندگان اربعین در کشور بالغ بر ۵ هزار کیلومتر شده است.

وی با اشاره به اینکه واقعیت کرج موکب‌ها و حضور افراد در پیاده روی است، افزود: در مسیر سیدالشهدا راهی است که به اصرار می‌رسد.

قمی اشاره‌ای به یک روایت کرد و گفت: به حقیقت وجودی امام حسن مجتبی (ع) باید توجه کرد و به بارگاه امام حسن مجتبی(ع) راه یافتن مسیری از ظاهر و باطن می‌خواهد.

وی با بیان اینکه امام حسن مجتبی(ع) بیشتر با فاطمه الزهرا سلام الله سنخیت دارد، ادامه داد: سیدالشهدا به امیرالمومنین سنخیت داشت، این‌ها فرق دارد و اهل معرفت باید عمیق‌تر بازگو کنند.

قمی با اشاره به اینکه محبت امام حسن مجتبی(ع) برای اهل باطن بودن آن است، تصریح کرد: اگر امام حسن مجتبی(ع) قریب، حرم ندارد و در تاریخ شهادت آن تردید است اما اسطوره رشادت و شجاعت است.

وی با بیان اینکه خود امام حسین (ع) امام حسنی است، افزود: یکی از اصرار غربت امام حسن مجتبی(ع) این است که هنگامی که از امام حسن مجتبی(ع) می‌گوییم روضه سیدالشهدا شروع می‌شود.

قمی افزود: انشالله شهر به باطن، معنا و عظمت امام حسن مجتبی(ع) راه پیدا کند و شعرا مسیر اتصال روحی به امام حسن مجتبی(ع) را فراهم کنند.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول