اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

برگزاری شب چاووشی‌خوانی در یزد

ویژه برنامه شب چاووشی خوانی با مشارکت 12 چاووشی خوان پیشکسوت استان دیشب با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد برگزار شد.

برگزاری شب چاووشی‌خوانی در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، شب چاووشی‌خوانی در قالب سلسله نشست‌های «گلبانگ امید» با حضور سید محمد هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار یزد و جمعی از هنرمندان استان و اقشار مختلف مردم  برگزار شد و ۱۲ چاووشی‌خوان از سراسر استان یزد در این برنامه به اجرای چاووشی پرداختند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: چاووشی‌خوانی بحث دیرین ایرانی و یکی از ساحت‌های ارادت به اهل بیت (ع) از دیرباز بوده و زیبایی و اثرگذاری هنری ویژه‌ای دارد.

وی، با اشاره به اجرای ویژه برنامه شب چاووشی خوانی در قالب سلسه نشست‌های گلبانگ امید در یزد را اقدامی متفاوت و ابتکاری دانست و افزود: چاووشی‌خوانی در راستای ترویج یک سنت دیرین ایرانی که هم شمّه‌ای از ارادات مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت و هم تلفیقی از هنر ایرانی با بهره مندی از نغمات موسیقی است، مِهر و ارادت مردم ایران را به اهل بیت (ع) بروز می‌دهد.

هاشمی گفت: خود را مکلف به حمایت از چنین برنامه‌هایی که برآمده از سنت‌های مردم ایران و باور‌های دینی آن‌ها است، می‌دانیم و از این مدل برنامه‌ها استقبال می‌کنیم بویژه در شهر یزد که دارالعباده و مردم به دلدادگی به ساحت قدسی اهل بیت معروف هستند.

معاون حقوقی امور مجلس  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این گونه برنامه‌ها که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی یزد آغاز شده، باید توسعه داده شود و این سنت چاووشی در استان‌هایی از کشور وجود دارد و لذا می‌توان کار ملی را شکل دهند و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

پایان پیام/الف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول