اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

جوکار: مجلس با طرح 2 فوریتی در اقدامی متقابل رسانه‌های اروپایی و آمریکائی را تحریم کند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به تحریم رسانه های ایران از سوی اروپا و آمریکا گفت: مجلس باید طرحی 2 فوریت را در دستور کار قرار دهد و در اقدامی متقابل رسانه‌های اروپایی و آمریکائی را تحریم کند.

جوکار: مجلس با طرح 2 فوریتی در اقدامی متقابل  رسانه‌های اروپایی و آمریکائی را تحریم کند

محمد صالح جوکار نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا در واکنش به تحریم‌های صورت گرفته علیه برخی از رسانه‌ها، مقامات و مسئولین رسانه‌های ایران از سوی اروپائیها و آمریکا، گفت: کشورهای اروپایی از اینکه در سالگرد اغتشاشات طبق برنامه‌ریزی‌هایی که داشتند، هیچ اتفاقی در کشور رقم نخورد به شدت عصبانی هستند.

وی افزود: اروپایی‌ها با تحریم کردن رسانه‌های داخلی کشور به گونه‌ای می‌خواهند عمل کنند که انتقام خود را از ملت ایران بگیرند.

 رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه موضوع تحریم‌ رسانه‌های داخلی شیوه‌ی جدیدی است که امروز در دنیا بعضی از کشور‌ها از خود بروز می‌دهند، تصریح کرد:  در زمان اغتشاشات رسانه‌هایی که تحت فرمان اروپایی‌ها آموزش خرابکاری و تبلیغ آشوب را ارائه می‌کردند، مورد حمایت دولت‌های اروپایی قرار داشتند. اما رسانه‌هایی مانند خبرگزاری فارس و امثال فارس که در زمان اغتشاشات و بعد آن نقش روشنگری را ایفاء  و جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دادند امروز مورد تحریم این دولت‌ها قرار گرفته‌اند.

جوکار تصریح کرد: از مجلس انتظار ورود به موضوع تحریم‌ها  علیه رسانه‌ها و شخصیت‌های کشور ایران را داریم. مجلس در قبال موضوع تحریم‌ها  علیه رسانه‌ها و شخصیت‌های کشور ایران، همچنین رسانه‌های معاندی که علیه ملت ما دسیسه آفرینی می‌کنند و از این طریق تروریست را هم حمایت می‌کنند باید ورود کند و آن‌ها را  مورد تحریم قرار دهد.

وی افزود: ورود مجلس به موضوع تحریم‌ها  علیه رسانه‌های کشور، جزء بدیهیات  است و مجلس هم اقدام متقابل را باید با این دولت‌های اروپایی انجام دهد.

 رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با اشاره به اینکه می‌توانیم طرحی برای تحریم رسانه‌های اروپایی و آمریکا در ایران را در مجلس مطرح کنیم، گفت: مجلس برای مقابله با موضوع تحریم‌های رسانه‌های داخلی و اشخاص می‌تواند طرحی ۲ فوریت را در دستور کار خود قرار دهد و به این موضوع رسیدگی کند.

چهار کشور انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا تحریم‌های جدیدی را به بهانه مسایل حقوق بشری و حمایت از اغتشاشات سال گذشته، علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اُفک) وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که خبرگزاری فارس و شبکه پِرِس تی‌وی به فهرست تحریم‌های این کشور اضافه شدند.

در بیانیۀ وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده که ۲۵ شخص از جمله «پیام تیرانداز» مدیرعامل خبرگزاری فارس و چهار مؤسسه رسانه‌ای به بهانه «سرکوب آزادی بیان و محدود کردن دسترسی آزاد» به اطلاعات را تحریم کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول