اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی «تاکایف» با همتایان فنلاندی، اسلوونی و دبیرکل سازمان ملل

رئیس جمهور قزاقستان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با سران تعدادی از کشورها و دبیرکل این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزنی «تاکایف» با همتایان فنلاندی، اسلوونی و دبیرکل سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در آستانه، «قاسم ژومارت تاکایف» رئیس جمهور قزاقستان در حاشیه مجمع عمومی این سازمان با سران تعدادی از کشورها، دبیرکل سازمان ملل متحد و نمایندگان بازرگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

توکایف در جریان مذاکرات با «ناتاشا پیرک موسار» همتای اسلوونیایی خود، به پویایی مثبت تعامل بین کشورها اشاره و از موسار برای شرکت در مجمع بین المللی آستانه در سال آینده دعوت کرد.

روسای جمهور دورنمای توسعه همکاری‌های قزاقستان و اسلوونی در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، حمل‌و‌نقل، لجستیک و بشردوستانه را بررسی و همچنین بر تجربه مثبت تعامل دو کشور در زمینه‌های دارویی، لجستیک و صنعت فناوری اطلاعات تاکید کردند.

رئیس جمهور قزاقستان در دیدار با «ساولی نیینیسته» رئیس جمهور فنلاند خاطرنشان کرد: فنلاند بزرگترین شریک تجاری قزاقستان است و از نظر سرمایه‌گذاری در بین کشورهای شمال اروپا جایگاه پیشرو دارد.

تاکایف از همتای فنلاندی خود دعوت کرد تا در مجمع بین‌المللی آستانه به عنوان یکی از سخنرانان اصلی این رویداد شرکت کند.

همچنین در دیدار رئیس جمهور قزاقستان با «آلار کاریس» همتای استونیایی خود در مورد تحولات اجتماعی-اقتصادی در مقیاس بزرگ در قزاقستان، از جمله تحولاتی که با هدف جذب و حمایت از سرمایه گذاری خارجی انجام می‌شود، گفت‌وگو کرد.

طرفین دعوت نامه‌هایی را برای دیدارهای متقابل رد و بدل کردند و همچنین موضوعات جاری در دستور کار بین‌المللی و تعامل چندجانبه از طریق سازمان ملل، اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا را مورد بررسی قرار دادند.

رئیس جمهور قزاقستان با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد گفت‌وگو کرد.

در این دیدار گوترش بیان کرد که قزاقستان و سازمان ملل متحد برای تقویت صلح و امنیت، دستیابی به اهداف توسعه پایدار و تضمین حقوق بشر به همکاری خود ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد: برای ما قزاقستان یک شریک ممتاز است که ستون چندجانبه گرایی، راهنما و مدافع صلح در سطح جهانی است.

رئیس‌جمهور قزاقستان از فعالیت‌های گوترش به‌عنوان دبیرکل سازمان ملل بسیار قدردانی و آمادگی وی برای ادامه حمایت از تلاش‌های وی در راستای تضمین صلح، ثبات و امنیت را تأیید کرد.

توکایف همچنین با «سوزان پوینتر» معاون رئیس شرکت «آمازون» دیدار و در مورد امکان همکاری سودمند متقابل در توسعه فناوری‌های ابری و ساخت مراکز اطلاعات گفت‌و‌گو کرد.

رئیس جمهور قزاقستان معتقد است که برای بهبود بیشتر حوزه دیجیتال، از جمله توسعه دولت الکترونیک، بهترین راه‌حل‌های زیرساختی در سطح مورد نیاز است.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول