اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی «بردی‌ محمداف» با دبیرکل سازمان ملل و مقامات سازمان تجارت جهانی

رئیس جمهور ترکمنستان در حاشیه هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل به طور جداگانه با دبیرکل سازمان ملل و مدیرکل سازمان تجارت جهانی گفت‌وگو کرد.

رایزنی «بردی‌ محمداف» با دبیرکل سازمان ملل و مقامات سازمان تجارت جهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌ محمداف»، رئیس جمهور ترکمنستان در «نیویورک» آمریکا با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد و «نگاری آکانجی ایدئال» مدیرکل سازمان تجارت جهانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن تشکر از حضور رئیس جمهور ترکمنستان در این مجمع جهانی به موقعیت فعال «عشق آباد» در همکاری با سازمان ملل متحد، اشاره کرد.

بردی‌محمداف به نوبه خود آغاز موفقیت آمیز هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی را به دبیرکل سازمان ملل متحد تبریک گفت و ابراز اطمینان کرد که این نشست سهم مهمی در تقویت صلح و امنیت جهانی و ارتقای توسعه پایدار در کره زمین خواهد داشت.

در جریان تبادل نظر در زمینه‌های اولویت‌دار مشارکت دوجانبه، تاکید شد که ترکمنستان با در نظر گرفتن اصول بی‌طرفی مثبت، سیاست خارجی خود را با هدف تضمین رفاه مردم منطقه و کل جهان اجرا می‌کند.

در بخش دیگری، همکاری چندجانبه با سازمان ملل متحد یک اولویت استراتژیک برای ترکمنستان عنوان و اظهار شد که «عشق‌آباد» به طور کامل از ابتکارات، جامعه جهانی که تحت نظارت سازمان ملل متحد و با هدف تضمین صلح، امنیت و توسعه پایدار انجام می‌شود، حمایت می‌کند.

در دیدار رئیس جمهور ترکمنستان با مدیرکل سازمان تجارت جهانی از فراهم شدن فرصت برای بررسی وضعیت کنونی و چشم‌انداز توسعه همکاری بین دو طرف ابراز خرسندی و اظهار شد که نتایج آن انگیزه مهمی برای تقویت بیشتر آن، خواهد بخشید.

در بخش دیگری اظهار شد که ترکمنستان به طور سیستماتیک کارهایی را برای تحریک توسعه اقتصاد ملی و بهبود رفاه مردم، گسترش بیشتر روابط اقتصادی خارجی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌دهد.

شایان ذکر است که در ترکمنستان کمیسیون دولتی ویژه‌ای به منظور بررسی موضوعات مربوط به پیوستن این کشور به سازمان تجارت جهانی و آماده‌سازی پیشنهادات مربوطه ایجاد شده است. در نتیجه کارهای انجام شده، در ماه ژوئیه سال 2020 ترکمنستان به عنوان ناظر و در فوریه سال 2022 وضعیت کشور در حال الحاق (ناظر فعال) به سازمان تجارت جهانی را به دست آورد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول