اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

حمایت بنیاد مستضعفان از شرکت‌های دانش‌بنیان

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سینا گفت: بنیاد مستضعفان از شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه خوراک دام و لجستیک حمایت می‌کند.

حمایت بنیاد مستضعفان از شرکت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یاسر خانی‌کشورزی امروز در نشست خبری با بیان اینکه شرکت توسعه دانش‌بنیان سینا در زیرمجموعه بنیاد مستضعفان  از سال 96 کارش را شروع کرد،‌گفت: این شرکت بازوی سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر است و در پرتفوی خود 9 شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های کسب و کار و دانش‌بنیان دارد و سند راهبردی این شرکت بر اساس اسناد بالادستی بنیاد مستضعفان تهیه شده است.

وی افزود: شرکت‌های خطرپذیر یا VC از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور هستند که در داخل زنجیره ارزش بنیاد این شرکت‌ها فعالیت می‌کنند و دو راهبرد اساسی در این زمینه داریم یکی توجه به فعالیت زنجیره ارزش بنیاد در موضوعات انرژی، برق، کشاورزی، گردشگری و سیاحتی، حمل و نقل و معدن فعالیت داریم و در خدمت این هلدینگ‌های بنیاد هستیم راهبرد دوم محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان است که توسط بنیاد علوی بر اساس الگوی آبادانی یا پیشرفت در کشور دنبال می‌شود.

به گفته خانی، بخشی از سود شرکت‌ها به بنیاد علوی برای محرومیت‌زدایی داده می‌شود و در این زمینه تمرکز بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای محرومیت‌زدایی در کشور است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سینا گفت: ما برای سرمایه‌گذاری پلتفرم پل سرمایه‌گذاری را با برند سینا VC راه‌اندازی کردیم که اولین پل سرمایه‌گذاری در حوزه خوراک دام طراحی شد و رویداد آن در 31 اردیبهشت سال جاری انجام شد، 45 طرح استارتاپی ارائه شدند و در مجموع 18 میلیارد تومان به 20 طرح اختصاص پیدا کرد.

وی در مورد اینکه چرا به بحث دانش‌بنیان در خوراک دام توجه شده است گفت: خوراک دام یک موضوع کلیدی در صنعت دام و طیور و به عنوان دومین کالای وارداتی کشور از نظر حجم و ارزش است و در هلدینگ‌های بنیاد هم کاربرد فراوانی دارد همچنین تأمین خوراک دام در مناطق محروم با توجه به خشکسالی کشور بسیار اهمیت دارد چون 70 درصد هزینه پرورش دام و طیور از محل خوراک دام است.

خانی گفت: در تجربه پل اول سرمایه‌گذاری در زمینه خوراک دام بود و موضوع دوم پل سرمایه‌گذاری در زمینه حمل و نقل و لجستیک است با توجه به اینکه کشور ما در شاهراه ارتباطی و کریدورهای شمال جنوب و شرق و غرب قرار دارد و ما می‌توانیم در زمینه کریدور شمال و جنوب مزیت‌های زیادی داشته باشیم و بسیاری از مناطق محروم در این کریدور قرار دارد که می‌توان محرومیت‌زدایی را هم انجام داد.

وی گفت:‌هلدینگ حمل و نقل سینا که از یک ماه و نیم قبل تشکیل شده با وزارت راه و شهرسازی مسائل کریدور حمل و نقل را مطرح کردند همچنین با انجمن حمل و نقل، معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و صندوق نوآوری و شکوفایی همکاری دارد در این زمینه 80 طرح به دبیرخانه شرکت سرمایه‌گذاری ارجاع شده است که بررسی می‌شود و سه طرح برتر در مسابقات استارتاپ‌ها در روز برگزاری رویداد در 5 مهرماه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در طرح‌های برتر تا سقف 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سینا گفت:‌ در رویداد دوم دو پنل تخصصی برگزار می‌شود نقش شرکت‌های دانش‌بنیان و تیم‌های خلاق در لجستیک کشور و همچنین پنل نیازهای حمل و نقل و لجستیک کشور با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

خانی در مورد اهمیت خوراک دام گفت:‌ برای تأمین خوراک دام چند راه بیشتر وجود ندارد یا از محل واردات که بخش اعظم خوراک دام از واردات تأمین می‌شود راه دوم از طریق افزایش بهره‌وری در اراضی موجود، بخشی از واردات را تأمین کند که عزم جدی نیاز دارد و راه سوم افزایش بهره‌وری از منابع موجود است که ما در این زمینه روی این موضوع کار کردیم. شرکت‌های دانش‌بنیان که فرمول جدیدی برای خوراک دام داشته باشند از آنها حمایت می‌کنیم.

وی گفـت:‌در یک شرکت دانش‌بنیان از پسماند کارخانه بهنوش با دانش بیوتکنولوژی خوراک دام ارزان و کیفیت از پسماندهای جو تهیه می‌کند و شرکت دیگر از ضایعات کشاورزی مانند گوجه‌فرنگی و میوه بلوط در جیره غذایی دام استفاده می‌کند در حال حاضر میوه بلوط در جنگل‌های زاگرس بدون استفاده قرار می‌گیرد در حالی که می‌توان از آن در خوراک دام استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان سینا در مورد اینکه آیا از بورس هم تأمین مالی انجام می‌دهید گفت: فعلا منابع خود شرکت استفاده می‌شود اما طرح‌هایی در فرابورس وجود دارد که امسال 7 طرج جدید دانش‌بنیان وارد فرابورس شد و از طریق صندوق سینا VC مورد حمایت قرار گرفت همچنین از اول سال 5 شرکت دانش‌بنیان دیگر به ارزش 20 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با کمک این شرکت انجام شده است.

خانی این را هم گفت:‌از ابتدای سال تا کنون 20میلیارد تومان در شرکت‌های دانش‌بنیان به روش سهامداری و 2 میلیارد تومان هم از طریق سکوهای تأمین مالی جمعی، سرمایه‌گذاری شده است و رویداد دوم این شرکت در 5 مهرماه در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان لجستیک حمل و نقل برگزار می‌شود.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول