اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  سایر حوزه ها

هاشمی: بسکتبال ایران درحال پوست‌اندازی است

وزیر ورزش و جوانان گفت: بسکتبال ایران در حال پوست‌اندازی است و ما هم از این شرایط حمایت می‌کنیم.

هاشمی: بسکتبال ایران درحال پوست‌اندازی است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان عصر امروز در آخرین تمرین تیم ملی بسکتبال پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کرد.

در این بازدید پس از صحبت‌های رئیس فدراسیون، هاکان دمیر، سرمربی تیم ملی و جواد داوری، کیومرث هاشمی نیز وعده داد قول‌هایی که در زمان وزارت حمید سجادی عملی نشده مطابق چارچوب‌های قانونی عملی خواهد شد. پس از صحبت‌های حاضران هاشمی در عکس تیمی ملی پوشان بسکتبال شرکت کرد. همچنین وزیر ورزش و جوانان در حلقه اتحاد آنها نیز حاضر شده و نام ایران را به کار برد.

کیومرث هاشمی در حاشیه تمرین تیم ملی بسکتبال در مورد اینکه آیا می‌توان به حمایت جدی از این رشته در دوران وزارت او امیدوار بود، اظهار داشت: این نیازها در همه رشته‌ها وجود دارد. همه فدراسیون‌ها دنبال این هستند تاسیسات و اماکن بیشتری داشته باشند. فقط در تهران این سالن‌ها را نداریم. در اکثر استان‌ها بسکتبال جزو رشته‌های خوب ما است و سالن‌های خیلی خوبی دارد. اینکه بخواهد به این موضوع اضافه شود، در کنار طرحی که رئیس جمهور اعلام کرد که مجموعه ورزشی زده شود، سالن‌های چند منظوره متعددی خواهیم داشت تا ان‌شاالله بسکتبال هم بتواند از این ظرفیت بهره مند شود.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که آیا پاداش ویژه‌ای به اعضای تیم ملی پرداخت خواهد شد، عنوان کرد: قبلا از طرف وزارت اعلام شده، کمیته ملی المپیک پاداش سکو را می‌دهد. روی هم اگر مقام اول بگیرند، هر نفر یک و نیم میلیارد تومان پاداش طلا می‌گیرد. این وظیفه است که وزارت ورزش و کمیته المپیک در چارچوب چیزی که اعلام شده حمایت لازم را داشته باشند.

وی در خصوص اینکه تیم‌هایی مثل لبنان و ژاپن در بسکتبال خیلی رشد کرده‌اند و آیا وزارت برای حضور افراد با دانش در ایران حمایت می‌کند، گفت: ما حمایت می‌کنیم. تیم در حال پوست اندازی است. تیمی که اعزام می‌شود تلفیقی از بازیکنان جوان و باتجربه است. طبیعی است که این شرایط باید ادامه پیدا کند تا به ایده‌آل خودش برسد.

 

 

هاشمی تصریح کرد: کارعلمی کردن یکی از موضوعاتی است که باید فدراسیون‌ها در دستورکارشان قرار بدهند. اگر قرار است از مربیان خارجی و دارای دانش روز استفاده کنیم باید در مقاطع سنی پایه این اتفاق بیفتد و از تجربیات‌شان استفاده کنیم. اگر زمانی رشته‌ای مانند بسکتبال در رده بزرگسالان هم احساس کند، سیاست‌های آن فدراسیون است. در مجموع از سیاست‌های فدراسیون حمایت می‌کنیم.

وی در مورد بازدید از ورزشگاه آزادی، گفت: طی 2 هفته گذشته بیش از 7 بار حضور پیدا کردم. قول داده بودیم که از VAR در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می‌شود. روند بازسازی هم تسریع شد که حداقل این مسابقه (پرسپولیس-النصر)  به خوبی برگزار شود. اعتقاد داریم اگر پرسپولیس از حضور تماشاگر محروم نبود زیبایی بازی بیشتر می‌شد. مشکلی هم برای حضور تماشاگران نداریم. ان‌شاالله در بازی بعدی نساجی بتواند از حضور تماشاگر استفاده کند و ما هم استقبال می‌کنیم. در مجموع مشکلی برای برگزاری بازی نداریم.

هاشمی افزود: بازی‌های آسیایی هر 4 سال یکبار برگزار می‌شود و رشته‌ها تلاش می‌کنند بتوانند مردم را خوشحال کنند. هر حرکتی توسط تیم‌های اعزامی صورت می‌گیرد که مردم خوشحال شوند، خوشایند مسؤولان کشور هم هست. بسکتبال یکی از رشته‌های پرمخاطب است. زمانیکه رئیس کمیته ملی المپیک بودم، در اینچئون بسکتبال ما یکی از تیم‌های خوب آن زمان بود و موفق شدند مدال نقره بازی‌های آسیایی را بگیرند. هرچند حقشان طلا بود.

وی تصریح کرد: هدف اصلی ما این است که به عنوان ورزشکار و قهرمان به کمک کادرفنی، بازی‌های خوب خودتان را ارائه بدهید. می‌فهمیم که در ورزش برد و باخت وجود دارد. بعضی اوقات روز ورزشکار نیست ولی وقتی بچه‌ها تلاش کنند مردم هم فارغ از نتیجه راضی هستند. اگر نتیجه را هم در کنار آن داشته باشیم که چه بهتر، تک تک شما نماینده جمهوری اسلامی هستید. به عنوان سفیر باید از کشور دفاع کنید. در بحث رفتاری و اخلاقی برخوردی که با حدود 45 کشوری که در این تورنمنت حضور دارند.

وزیر ورزش افزود: وقتی در دهکده بازی‌ها حضور پیدا می‌کنید همه ورزشکاران رشته‌های مختلف را می‌بینید. ان‌شاالله نماینده شایسته‌ای باشد و قطعا هم همین است. بسکتبال یکی از رشته‌هاییست که ادب، رفتار و برخوردشان در جامعه زبانزد است. ان‌شاالله این مسیر ادامه پیدا کند. همانطور که کاپیتان تیم و بچه‌ها گفتند، این تیم امید به سکو دارد تا مردم عزیز را خوشحال کند.

هاشمی گفت: باید هرچه قول بوده پیگیری کنند. اگر قولی باشد که در چارچوب ظرفیت‌های قانونی باشد. فرقی نمی‌کند. برادر عزیز، حمید سجادی هم مثل ما است. پیگیری می‌کنیم که مشکل برطرف شود. برای همه شما آرزوی موفقیت داریم. از کادرفنی، هاکان دمیر و همکارانش به صورت ویژه تشکر می‌کنم. از فدراسیون و داوری تشکر می‌کنم. به همه خداقوت می‌گویم. ان‌شاالله سلامت بروید و سلامت برگردید. زمانیکه بازی‌های‌تان شروع می‌شود خودم حضور پیدا می‌کنم و از نزدیک شاهد تلاش و موفقیت شما خواهم بود.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول