اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اماکن فرهنگی کرج به صورت تخصصی ساماندهی می‌شود

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی گفت: فرهنگسراهای سطح شهر از بُعد کالبد فیزیکی و برنامه ریزی رها شده اند که موضوع محور و تخصصی شدن فضاهای فرهنگی در قالب بهره برداری خصوصی سمن‌ها، موسسه‌ها و کانونهای جهادی به پویایی آن‌ها کمک می‌کند.

اماکن فرهنگی کرج به صورت تخصصی ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علیرضا رحیمی، عضو شورای شهر کرج، در چهل و پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی،در بررسی شیوه نامه واگذاری واحدهای تحت پوشش سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، گفت: بهره برداری از اماکن فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی از جمله فرهنگسراها و انبیه‌های زیر مجموعه این سازمان مثل تالار شهیدان نژاد فلاح، فرهنگسراها، قرائت خانه‌ها و...کاملا به حال خود رها شده است و متاسفانه مدیریت شهری توان و تلاشی در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بالای این مجموعه‌های فرهنگی را ندارد و مدتی است که هیچ گونه برنامه و رویداد مناسب برای کودکان، بانوان، فرهنگی و جشن‌ها و مراسمات خاص دیده نمی‌شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ورزشی با بیان اینکه شهر و فرهنگسراهای سطح شهر از نبود آموزش شهروندی رنج می‌برد، اظهار کرد: فرهنگسراها از بُعد کالبد فیزیکی و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی رها شده اند و در بحث فرهنگ سازی و پویا کردن فرهنگسراهای سطح شهر با معضل جدی روبه رو هستیم و خوشبختانه قابلیت همکاری و همیاری از سوی اعضای محترم شورا در دوره ششم وجود دارد که این مراکز بصورت تخصصی و موضوعی از طریق مشارکت اداره شود وجود دارد.

رحیمی اضافه کرد: بهره برداری خصوصی و تخصصی در زمینه‌های سبک زندگی اسلامی، خانواده، جوانان، بانوان، افزایش نسل، مذهبی، قرآنی و هنر می‌توانیم بصورت موضوع و تخصص محور توسط یک سمن و موسسه،گروه‌های جهادی که سابقه فعالیت اجتماعی خوبی در محلات دارند فرهنگسازی شود.

عضو شورای اسلامی شهر افزود: سراهای محله، خانه‌های فرهنگ، سلامت، هنر و قرائت خانه‌ها را می‌تواند در یک قالب قرار گیرند و جهت خدمات دهی فرهنگی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سطح آموزشهای شهروندی بصورت مشارکت با سمن‌ها و موسسات اداره نمود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول