اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

زنگ مهر در مدارس کشور طنین انداز شد

صبح امروز زنگ مهر در مدارس سراسر کشور طنین انداز شد و سال تحصیلی 1403ـ1402 آغاز شد.

زنگ مهر در مدارس کشور طنین انداز شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، به رغم تلاش معاندین برای نواخته نشدن زنگ مهر، صبح امروز زنگ مهر در مدارس سراسر کشور طنین‌انداز شد.

زنگ نمادین «مهر» نیز با حضور رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش در آموزشگاه دخترانه شهید امیر کمندی بهارستان به صدا در آمد.

بر اساس مصوبه هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، نواختن زنگ مناسبت‌های ملی ـ اسلامی در مدارس کشور ساماندهی شده است.

طبق این مصوبه مقرر شد در طول سال تحصیلی فقط 3 زنگ خاص به صورت همزمان در مدارس کشور در 3 مناسبت آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت دفاع مقدس (اول مهر)، روز دانش‌آموز و استکبار ستیزی (13 آبان) و زنگ انقلاب اسلامی (12 بهمن) نواخته شود. همچنین در هزار و دوازدهمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش با نواخته شدن زنگ زبان و ادبیات فارسی در روز 25 اردیبهشت هر سال موافقت شد.

* افتتاح همزمان ۱۰ هزار کلاس درس

همچنین رئیس‌جمهور ضمن افتتاح ۳ مدرسه در شهرستان بهارستان، دستور افتتاح همزمان ۱۰ هزار کلاس درس جدید را در سراسر کشور صادر کرد.

ساخت این 3 مدرسه بهارستان و هفت مدرسه دیگر به دستور رئیس جمهور و در جریان سفر استانی دی ماه سال گذشته به این شهرستان آغاز شده بود.

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم اظهار کرد: امروز، روز تولد دوباره امید و آینده در کشور ما هست.

وی با بیان اینکه امسال بیش از ۱۶.۵ میلیون دانش‌آموز در کشور تحصیل می‌کنند، افزود: حدود یک میلیون معلم، مدیر، معاون مدرسه و کارکنان آموزش و پرورش در بیش از یکصد هزار مدرسه دولتی و قریب به ۲۰ هزار مدرسه غیردولتی و بیش از سه هزار کانون فرهنگی، تربیتی، آموزشی و پرورشی میزبان ۸ میلیون و ۱۵۰ هزار دانش‌آموز دختر و حدود ۸.۵ میلیون دانش‌آموز پسر خواهند بود.

صحرایی ادامه داد: پروژه بازگشایی مهر، پروژه‌ای است که ۲۰ مورد اقدام ملی در آن اتفاق می‌افتد که فقط یک مورد آن را ذکر می‌کنم که آماده سازی ۱۵۳ میلیون جلد کتاب است که تولید کتاب‌های سال آینده هم از یک ماه پیش آغاز شده و از افتخارات نظام این است که با تخفیف ۸۵ درصدی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: جشن شکوفه‌ها چهارشنبه برگزار شد و جشن غنچه‌ها دو هفته آینده و جشن عاطفه‌ها و مهرورزی هم کل ایران را فرا گرفته است.

وی با بیان اینکه ۳.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی در دو سال گذشته تحویل مدارس و آموزش پرورش شد، افزود: امسال در کنار ساخت ۲ هزار و ۲۰ مدرسه به همت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس  کشور و همکاری قرارگاه سازندگی، مدرسه شهید امیر کمندی در بهارستان فقط ظرف ۱۲۰ روز ساخته شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول