اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش 20 درصدی ظرفیت محور زنجان به ارمغانخانه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از تعریض پل‌ها و نصب روشنایی نقاط پرخطر در محور ارمغانخانه خبر داد و گفت: این اقدامات ظرفیت این محور را حدود 20 درصد افزایش داده است.

افزایش 20 درصدی ظرفیت محور زنجان به ارمغانخانه

جعفر قزوینیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به تصویب دو بودجه ۱۸ و ۴۰ میلیارد تومانی برای ساماندهی محور ارمغانخانه اشاره و اظهار کرد: برای تغییر مشخصات این محور ۶۸ کیلومتری، باید آن را تبدیل به محور راه فرعی درجه یک و یا راه اصلی شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: معنی این تغییر ضرب ۱۵ میلیارد تومان در ۷۰ کیلومتر است و تلاش مسؤولان اخذ مجوز ماده ۲۳ و تبدیل این محور به راه اصلی است.
وی با تاکید بر اینکه تغییر مشخصات محور ارمغانخانه مربوط به وظایف راه و شهرسازی است، تصریح کرد: در مورد وظایف تعریف شده برای راهداری با مطالعات انجام شده، به نظر مدیریت سرعت و افزایش ایمنی می‌تواند مشکلات را کاهش دهد.
وی با اشاره به عرض و شانه کم در محور ارمغانخانه افزود: حدود ۳۵ نقطه از این محور شانه ندارد که تعریض پل‌ها آغاز شده و روشنایی سه نقطه هم انجام شده و و بقیه هم انجام خواهد شد و خط‌کشی و نصب علائم هم آغاز شده که با این اقدامات ظرفیت جاده حدود ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.
قزوینیان تاکید کرد: مشکلات محور ارمغانخانه در سفر مسؤولان کشوری مطرح و در سفر معاون اجرایی رئیس جمهور بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی مصوب شد که محل هزینه‌کرد آن در دست مطالعه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه راه‌کارهای مختلفی برای بهبود ایمنی محور ارمغانخانه پیشنهاد شده است، ادامه داد: این محور حدود ۳۵ قوس قائم دارد و با توجه به مشخصه این محور که فرعی درجه ۳ است، رفتار راننده در کیفیت تردد تاثیر قابل توجهی دارد.
وی با تاکید بر اینکه بیشترین کشته سوانح رانندگی در محور زنجان به میانه روی می‌دهد، افزود: این جاده ترانزیتی است و باید تعریض شود چرا که حجم تردد در آن نسبت به ارمغانخانه بیشتر است.
قزوینیان افزایش توجه به محور ارمغانخانه را نکته مثبت عنوان و تصریح کرد: این توجه موجب تصویب بودجه برای بهبود وضعیت این محور شده است، ولی در کل برای اقدامات اولیه برای بهبود ایمنی این محور از جمله نصب روشنایی و تعریض پل‌ها و همچینن ارتقای فرهنگ رانندگی تلاش می‌شود.
پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول