اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رونمایی از پرتره قهرمان فداکار، شهید علی لندی در شهرکرد

مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به خبر رونمایی از پرتره شهید علی لندی، گفت: پرداختن به قهرمانان ملی و میهنی ایران عزیز می‌تواند هویت ایرانی اسلامی مردمان دلیر را زنده کند.

رونمایی از پرتره قهرمان فداکار، شهید علی لندی در شهرکرد

به گزارش خبرنگار فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، احسان قائدی در آیین رونمایی از پرتره شهید لندی گفت: معرفی قهرمانان بزرگ از کارهای جدی حوزه هنری استان است که پرتره شهید نوجوان و فداکار استان علی لندی به همین منظور طراحی و رونمایی می‌شود.

مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری افزود: پرداختن به قهرمانان ملی و میهنی ایران عزیز می‌تواند هویت ایرانی اسلامی مردمان دلیر را زنده کند.

وی با بیان اینکه احساس غرور داشتن و هویت‌بخشی به نسل جوان و نوجوان یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در کشور امنیت و آرامش ایجاد کند، ادامه داد: امروزه کشورهای غربی و دشمنان تمام تلاش خود را برای از بین بردن هویت ایرانی اسلامی به کار گرفته‌اند اما توجه به قهرمانان ایران زمین و معرفی اسطوره‌های ایرانی می‌تواند نقشه دشمنان را خنثی کند.

قائدی عنوان کرد: پرتره شهید لندی در واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری و به دست هنرمند استان احمدرضا باقری طراحی شده همچنین مقرر است پرتره دیگر قهرمانان استان نیز تا پایان سال جاری توسط واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان طراحی و رونمایی شود.

وی با اشاره به اینکه دلاورمردی شهید علی لندی در دنیا زبانزد است، اضافه کرد: تلاش کردیم رونمایی از پرتره این شهید والامقام همزمان با آغاز سال تحصیلی انجام و این نوجوان فداکار هر چه بیشتر به نسل جدید و دانش‌آموزان معرفی شود. 

مدیرکل حوزه هنری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم در سال پیش رو یا سال آینده مستند زندگی شهید علی لندی را تولید کنیم.

گفتنی است: شهید علی لندی متولد ۱۳۸۵ بود که پس از وقوع حادثه آتش‌سوزی در خانه یکی از همسایگان اقوامش در ایذه، به دل آتش زد و جان دو زن سالمند را نجات داد، وی در این حادثه دچار سوختگی شدید شد که ۲ هفته پس از بستری بودن در بیمارستان، به‌علت سوختگی درجه سوم، مشکلات شدید تنفسی و ورود عفونت به خون، در یکم مهرماه ۱۴۰۰ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پایان پیام/۳۷۳۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول