اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۵۹۱۳ ثبت نامی مسکن ملی در سه شهر همدان

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان گفت: ۵ هزار و ۹۱۳ نفر در حوزه مسکن ملی در سه شهر جورقان، مریانج و قهاوند ثبت نام کردند که یک هزار و ۱۶۰ فقره تایید نهایی شده است.

۵۹۱۳ ثبت نامی مسکن ملی در سه شهر همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، داوود سوری ظهر امروز در کارگروه امور زیربنایی و تامین مسکن شهرستان همدان با اشاره به پروژه‌های طرح ملی مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر همدان اظهار کرد: در این راستا از سوی بنیاد مسکن در سه شهر جورقان، مریانج و قهاوند اقداماتی صورت گرفته است.

وی با اشاره به یک‌هزار و ۱۴۷ ثبت‌نامی مسکن در شهر جورقان که ۲۰۴ فقره تایید نهایی شده است گفت: توافق ۳۰ هکتار زمین در این شهر با مالک انجام شده و هفت قطعه ۲۰۰ متری هم در قالب باقی مانده مسکن‌های مهر خواهیم داشت.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان با بیان اینکه در شهر مریانج ۴ هزار و ۴۷۱ ثبت‌نام مسکن داشتیم که ۹۱۲ مورد تایید نهایی شده است عنوان کرد: در این شهر سه مورد زمین با مالک توافق شده و دنبال تایید نهایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه زمین‌‌هایی در شهر مریانج نیاز به تایید نوع خاک از سوی جهاد کشاورزی دارند که امیدوارم زودتر انجام شود گفت: در شهر قهاوند نیز ۲۹۵ متقاضی مسکن ثبت‌نام کردند که ۴۴ مورد تایید نهایی شده است.

سوری با بیان اینکه در شهر قهاوند ۲.۲ هکتار زمین برای مسکن مورد تایید قرار گرفته اما ۲۲ هکتار که با مالکان توافق داشتیم نیاز به همکاری جهاد کشاورزی دارد افزود: در سه شهر زیر ۲۵ هزار نفر همدان در مجموع ۵ هزار و ۹۱۳ فقره ثبت‌نامی داشتیم که یک هزار و ۱۶۰ فقره تایید نهایی شده است.

وی با بیان اینکه در شهر همدان آماده‌سازی ۱۱ هزار واحد مسکن انجام شده و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد آن تا فندانسیون پیش رفته است خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم پروژه ۱۲۰ واحدی شهرک بهشتی در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همدان با اشاره به آماده‌سازی ۶۰۰ واحدی شهرک بهشتی که به زودی فندانسیون اجرا خواهد شد گفت: ۶۹۰ واحدی شهرک بهشتی نیز ۵۰ درصد پیشرفت داشته است. 

شهردار قهاوند نیز با بیان اینکه تقریبا تمام اراضی قهاوند شرایط یکسانی دارد و می‌طلبد جهاد همکاری بیشتری در تایید زمین‌های مسکن ملی داشته باشد اظهار کرد: امیدوارم در قهاوند سامانه مسکن بار دیگر باز شود و متقاضیانی ثبت‌نام کنند.

محمد رستگار بیان کرد: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی برای مسکن کافی نیست و افرادی که بخواهند خودشان مسکن بسازند با مشکلاتی مواجه خواهند شد.

پایان پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول