اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارمنستان خواستار پیوستن نیروهای قره‌باغ به ارتش این کشور

معاون وزیر دفاع ارمنستان گفت این کشور مایل است نظامیان سابق منطقه قره‌باغ به نیروهای مسلح ارمنستان بپیوندند.

ارمنستان خواستار پیوستن نیروهای قره‌باغ به ارتش این کشور

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آرمن سرکیسیان» معاون وزیر دفاع ارمنستان گفت این کشور مایل است «نیروهای سابق ارتش دفاعی قره‌باغ که اکنون در بین آوارگان اجباری هستند که وارد ارمنستان می‌شوند»، به نیروهای مسلح ارمنستان برای خدمت نظامی بپیوندند. 

به گزارش «آرمن پرس» سرکیسیان در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: واقعاً مایلیم سربازان [سابق] ارتش دفاعی به وزارت دفاع ارمنستان برای خدمت بپیوندند زیرا آن‌ها هموطنان ما هستند و می‌توانند تجربیات و دانش نظامی خود را در اختیار نیروهای مسلح ارمنستان قرار دهند. 

این مقام ارمنستانی در ادامه با بیان این که وزارت دفاع باید مطالعه‌ای در این زمینه انجام دهد، افزود: اشتغال آوارگان اجباری از منطقه قره‌باغ از اولویت‌های وظایف بشردوستانه است. 

ارمنستان اعلام کرده است بیش از ۱۰۰ هزار نفر از منطقه قره‌باغ کوهستانی گریخته‌اند که به این معناست که تقریباً کل جمعیت ارامنه این منطقه که برآورد می‌شود ۱۲۰ هزار نفر بوده‌اند، آن را ترک کرده‌اند.

جمهوری آذربایجان می‌گوید می‌خواهد این منطقه را بار دیگر ادغام کند و از ساکنان ارمنی آن خواسته این منطقه را ترک نکنند اما گفته مانع خروجشان نمی‌شود. 

قره‌باغ کوهستانی به مدت سه دهه توسط ارمنی‌های ساکن آن اداره می‌شد. رئیس جمهوری خودخوانده قره‌باغ گفته است که این جمهوری در سال جدید میلادی وجود نخواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول