اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آزادی ۳ ماهیگیر ایرانی زندانی در سیشل و بازگشت به کشور

در پی اقدامات انجام شده از سوی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار، ۳ نفر از ماهیگیران بلوچ ایرانی بازداشت شده در سیشل آزاد و به کشور بازگشتند.

آزادی ۳  ماهیگیر ایرانی زندانی در سیشل و بازگشت به کشور

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی اقدامات و پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار (آکردیته در سیشل) ۳ نفر دیگر از ماهیگیران بلوچ ایرانی بازداشت شده در این کشور آزاد و با پرواز و تسهیلاتی که این کشور در اختیار آنها گذاشت، به کشور بازگشتند.

همچنین دو ماهیگیر دیگر نیز (که آخرین اتباع بازداشتی ایران در سیشل هستند) تا ۹ اکتبر ۲۰۲۳ در انتظار صدور مراحل اداری نهایی و بازگشت به کشور هستند.

در همین ارتباط حسن علی بخشی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار ضمن تشکر از دولت سیشل به خاطر همکاری و ارائه تسهیلات لازم برای بازگشت این هم میهنان، مجددا از صیادان کشورمان درخواست کرد که ضمن داشتن تجهیزات و مدارک لازم برای انجام صیادی در آب‌های بین‌المللی، از قوانین  بین‌المللی و رعایت حقوق کشورها مطلع باشند.

اوایل شهریور ماه نیز با تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار  ۶ نفر از صیادان بلوچ از زندان سیشل آزاد شدند و به کشور بازگشتند. براساس اعلام سفیر ایران در ماداگاسکار  جرم این افراد حمل کالای ممنوعه و ورود غیرقانونی به آب‌های سرزمینی سیشل بوده است.

سفیر ایران در این رابطه گفته بود: به محض اطلاع از دستگیری این شهروندان ایرانی، سفارت از طریق مجاری دیپلماتیک پیگیر پرونده و تلاش برای آزادی آنها شد و خوشبختانه این افراد امروز پس از بیش از یک سال بازداشت بودن در سیشل، آزاد و راهی ایران شدند.  این چندمین بار است که هموطنان بلوچ به همین جرم در کشورهای کومور، موریس، سیشل آزاد می‌شوند و سرنشینان یک لنج دیگر هم در سیشل زندانی هستند و تلاش برای آزادی آنها در جریان است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول